اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پاسخ به یک شایعه/ تعطیلی کارخانه قند فسا موقت و به دلیل تعمیرات است

در پی انتشار تصاویر و مطالبی در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی دوباره کارخانه قند فسا، مدیر داخلی کارخانه از موقت بودن این تعطیلی به دلیل تعمیرات و عدم رسیدن شکر خام به کارخانه خبر داد.

پاسخ به یک شایعه/ تعطیلی کارخانه قند فسا موقت و به دلیل تعمیرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، یک سالی می‌شد که عملاً تولید متوقف و درب کارخانه به روی کارگران بسته شده و همین امر مشکلات مختلفی در بعد اجتماعی و اقتصادی را برای کارگران کارخانه قند فسا و خانواده‌ آن‌ها به‌وجود آورده بود.

 تا این‌که حوالی شهریورماه امسال، شروع به کار مجدد این کارخانه و بازگشت حدود ۲۵۰ کارگر این واحد تولیدی به سرکار تیتر رسانه‌ها شد.

 در این سه ماه، چرخ کارخانه و زندگی کارکنان در حال چرخش بود که مجدد طی چند روز اخیر مطالبی در فضای مجازی منتشر شد و خبر تعطیلی کارخانه به گوش رسید.

در این راستا و به دنبال پیگیری خبرگزاری فارس نسبت به این موضوع، گفتگو با کارگری از این واحد تولیدی در خصوص رخداد اخیر جهت کسب اطلاع از صحت و سقم ماجرا در دستور کار قرار گرفت که این کارگر توقف چرخش چرخ کارخانه را به دلیل نرسیدن شکر خام و تعمیرات تأیید کرد و گفت: توقف تولید درست است اما بیکار شدن بنده و همکارانم کذب؛ چرا که دو سوم همکاران در بخش تعمیرات کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه برای کسب اطلاعات دقیق‌تری از علت تعطیلی یک‌باره کارخانه به سراغ مدیر داخلی این واحد تولیدی رفتیم.

محمودی در این خصوص اظهار داشت: سال‌ها و به‌ویژه طی دو تا سه سال اخیر که مجموعه به بخش خصوصی واگذارشده بود وضعیت کارخانه به آشفته‌بازار تبدیل و تعمیراتی مناسب و فنی در آن صورت نگرفته بود.

وی افزود: در تابستان که گروه مینو کارخانه را تحویل گرفت، به دلیل جو حاکم در سطح شهر فرصت کافی جهت تعمیرات  وجود نداشت و به همین دلیل کار را با تزریق ۱۰ هزار تن شکر خام شروع کردیم.

مدیر داخلی کارخانه قند فسا در ادامه عنوان کرد: در طول فعالیت با مقداری مشکلات فنی برخوردیم که نظر همکاران بر توقف کار جهت رفع ایراد بود.

محمودی افزود: کار را ادامه داده و تعمیرات را به زمانی موکول کردیم که خط تولید به هر دلیلی متوقف شود تا رسیدیم به آنجا که هفته گذشته حواله ده هزار تن شکر خام ما به اتمام رسید و حواله جدید نیز که به میزان پنج هزار تن بود در بندر امام به دلیل شرایط جوی بد آن منطقه ارسال نشد.

وی با اشاره به این‌که همین مسئله باعث استارت تعمیرات شد، عنوان کرد: در حال حاضر خط را خوابانده‌ایم تا با یک تعمیرات اساسی بتوانیم در ادامه بدون توقف کار را انجام دهیم.

محمودی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز مقداری از شکرها از بندر امام ارسال‌شده و کامیون‌ها در پشت درب کارخانه منتظر تخلیه هستند، افزود: پس از اتمام تعمیرات، کارخانه با راندمان بالاتر و ظرفیت بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد.

مدیر داخلی این واحد تولیدی در ادامه تصریح کرد: تعمیرات تا اوایل دی ماه به اتمام می‌رسد و کارگران به سرکار بازخواهند گشت، ضمن اینکه هم‌اکنون نیز دوسوم پرسنل به جهت انجام تعمیرات در مجموعه حضور دارند.

محمودی در پایان، با بیان اینکه به‌اصطلاح کارخانه قند فسا تاکنون چندین مرتبه دچار سکته شده است و حال در حال گذراندن دوران نقاهت خود بوده، اضافه کرد: وظیفه مجموعه کارخانه و مجموعه مسئولین شهر این بوده که با حمایت خود در هر چه زودتر به اتمام رسیدن نقاهت این مجموعه همراهی کرده  تا به آن چشم‌انداز روشن و روزهای اوج کارخانه برسیم.

انتهای پیام/ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول