اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تصویب لایحه بودجه دفاعی در مجلس نمایندگان آمریکا علیرغم تهدیدات ترامپ

لایحه بودجه دفاعی 741 میلیارد دلاری آمریکا در سال مالی 2021 به اتفاق آرا در مجلس نمایندگان تصویب شد و برای تایید نهایی به سنا رفت.

تصویب لایحه بودجه دفاعی در مجلس نمایندگان آمریکا علیرغم تهدیدات ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌های آمریکا روز سه‌شنبه به وقت آمریکا به اتفاق آرا لایحه بودجه دفاعی ۷۴۱ میلیارد دلاری را علیرغم تهدید وتوی رئیس‌جمهور آمریکا تصویب کرد. اکثریت ۳۳۵ رای موافق در مقابل ۷۸ رای مخالف درست چند ساعت بعد از آن ثبت شد که ترامپ تهدید خود درباره وتو کردن این لایحه را تکرار کرد و خواستار سخت‌گیری قانون‌گذاران در مقابل شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی شد که ترامپ مدعی است علیه او در هنگام انتخابات مغرضانه عمل کردند.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، او پیشتر در توییتی نوشت قانون بسیار ضعیف دفاع ملی را وتو می‌کند مگر این که بخش ۲۳۰ باطل شود.

طبق ماده ۲۳۰ قانون حراست از ارتباطات در آمریکا، شرکت‌هایی نظیر فیس‌بوک و توییتر می‌توانند محتوای مجرمانه، حاوی دروغ پراکنی و پیام‌های تهدیدآمیز و دارای مظمون تروریستی را حذف کنند. با این حال ترامپ معتقد است این شرکت‌ها «ناشر» محسوب نمی‌شوند و فقط «بستری» برای اشتراک‌گذاری عقاید افراد هستند و بنابراین حق ندارند در محتوای منتشر شده دخل و تصرف کنند.

به عقیده ترامپ، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نظیر توییتر، با سوء استفاده از این قانون، اظهارات وی درباره تقلب در انتخابات و تلاش او برای مقابله با «رسانه‌های اخبار جعلی» را سانسور می‌کند.

ترامپ همچنین می‌خواهد کنگره ماده‌ای از لایحه را لغو کند که اجازه تغییر نام پایگاه‌های نظامی آمریکا را می‌دهد. ترامپ پیش از این نیز به خاطر تمهیدات قرار گرفته در این لایحه برای حذف اسامی فرماندهان کنفدراسیون در جنگ داخلی آمریکا، تهدید کرده بود آن را وتو می‌کند. حذف اسامی این فرماندهان از سر در پادگان‌های آمریکا یکی از پیامدهای اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی در این کشور بود.

با وجود این تهدیدات، رهبران کنگره قول داده‌اند این لایحه محبوب را که افزایش سه درصدی حقوق سربازان آمریکایی و بودجه سایر برنامه‌های نظامی را تایید می‌کند، پیش ببرند.

این رای که حمایت بیش از ۸۰ درصد مجلس را نشان می‌دهد، بسیار بالاتر از حمایت دو سومی لازم برای خنثی کردن تهدید وتو از سوی ترامپ بوده است. در مجموع ۱۴۰ جمهوری‌خواه به ۱۹۵ دموکرات در حمایت از این لایحه پیوستند و حالا این لایحه برای تایید به مجلس سنا می‌رود.

در لایحه ۷۴۰ میلیارد دلاری، ۶۳۵.۵ میلیارد دلار به نیازهای اساسی پنتاگون، ۲۶.۵ میلیارد به برنامه‌های امنیت ملی که وزارت انرژی آمریکا آن را اداره می‌کند و ۶۹ میلیارد دلار برای عملیات‌های خارج از آمریکا اختصاص یافته است. این سند همچنین تحریم‌های شدیدتر علیه پروژه‌های روسی «نورد استریم ۲» و «ترک‌استریم» را پیش‌بینی کرده است. در این لایحه همچنین تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه پیش‌بینی شده است. در آن بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری هم برای کمک نظامی به اوکراین گنجانده شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول