اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تولید نفت آمریکا بیش از آنچه انتظار می‌رفت کاهش می‌یابد

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید نفت آمریکا برای سال جاری 910 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت که 50 هزار بشکه روزانه بیشتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

تولید نفت آمریکا بیش از آنچه انتظار می‌رفت کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان اطلاعات انرژی آمریکا شب گذشته اعلام کرد تولید نفت این کشور برای سال 2020، 910 هزار بشکه روزانه کاهش خواهد یافت و به 11.34 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

پیشتر انتظار می‌ رفت که تولید نفت این کشور 860 بشکه روزانه کاهش یابد که پیش بینی  جدید حاکی از افت بیش از انتظار تولید نفت شرکت‌های آمریکایی است.

این سازمان همچنین پیش بینی کرده است که سال آینده میلادی هم تولید نفت آمریکا نزولی شده و با 240 هزار بشکه روزانه کاهش به 11.1 میلیون بشکه در روز برسد. 

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی ناشی از افت تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی باعث شده که تولید نفت شیل در آمریکا کاهش یابد، البته اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا باعث شده تا شرکت‌های نفتی آمریکایی تا حدودی تولید خود را افزایش دهند. در ماه می تولید نفت آمریکا به کمترین میزان در دو سال و نیم گذشته رسیده بود. 

در واکنش به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی طی هفته‌های گذشته، شرکت‌های آمریکایی در حال بالا بردن فعالیت‌های خود و اضافه کردن سکوهای حفاری و از سرگیری تولید از برخی چاه‌های شیل هستند.

البته سازمان اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید در ماه مارس سال آینده میلادی تولید نفت آمریکا به زیر 11 میلیون بشکه در روز خواهد رسید؛ چراکه روند کاهش تولید از چاه‌های کنونی بر میزان افزایش تولید نفتی که از چاه‌های جدید طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد‌، غلبه می‌کند.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش بینی کرده برای سال آینده میلادی تقاضای نفت در بازار آمریکا 1.63 میلیون بشکه در روز رشد کرده و به 19.79 میلیون بشکه روزانه برسد. 

این سازمان همچنین گفته که برای سال جاری تقاضای جهانی نفت 92.4 میلیون بشکه روزانه خواهد بود که 8.8 میلیون بشکه کمتر از سال 2019 است. 

این سازمان برای سال آینده هم 5.8 میلیون بشکه روزانه افزایش تقاضای نفت در بازار جهانی را پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول