اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دستگیری بدهکار بانکی 150 میلیارد ریالی در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری بدهکار بانکی 150 میلیارد ریالی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد .

دستگیری بدهکار بانکی 150 میلیارد ریالی در زنجان

 سردار رحیم جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی وصول شکایتی، مبنی بر عدم پرداخت اقساط وام دریافتی توسط یکی از دریافت کنندگان تسهیلات بانکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود : ماموران در تحقیقات خود دریافتند متهم با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود در سال 1391 اقدام به  اخذ مبلغ 150 میلیارد ریال به بهانه راه‌اندازی یک واحد تولیدی تسهیلات اخذ می‌کند.

 فرمانده انتظامی استان زنجان با اعلام اینکه متهم  تسهیلات دریافتی را به بانک باز نگردانده و بدهکار بانکی بوده است، خاطر نشان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان، با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

 سردار جهانبخش با اشاره به اینکه  متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت : پلیس با کسانی که بخواهند در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کند به صورت قانونی برخورد می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت تاثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با تخلف و جرائم بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی جدیدترین نهاد کشف جرم در حوزه‌های مبارزه با انواع جرائم اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همین طور کشف و ضبط انواع ادله‌های اثباتی جرم، دستگیری متهمین و مجرمین و ممانعت از فرار و اختفای آنها به ایفای وظیفه می‌پردازد.

 فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: قاچاق کالا و ارز، جرائم پولی و بانکی، جرائم حوزه بورس، جرائم مالیاتی، جرائم پولشویی، تسهیلات غیرمجاز بانکی، زمین خواری و ... در اولویت رسیدگی این پلیس قرار دارد.

سردار جهانبخش گفت: پلیس امنیت اقتصادی توانسته است با تعامل و همکاری مراجع قضائی، سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی نقش قابل توجهی در پیشگیری و مقابله با مفاسد و جرایم اقتصادی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی افزود: کمک در کنترل بازار ارز به صورت هدفمند یا کار اطلاعاتی در خصوص برخورد با افرادی که در خرید و فروش غیرقانونی ارز فعالیت داشتند، از کار‌های موثر پلیس امینت اقتصادی است.

وی ادامه داد: برای مقابله با پولشویی، سایت‌های قمار و شرط بندی در فضای مجازی که باعث اخلال در بازار ارز، خودرو، سکه، طلا و ... می‌شود، با همکاری پلیس فتا هم کار‌های قابل توجهی شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول