اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق روسیه، سوریه و نیروهای «قسد» برای ایجاد پست دیدبانی در رقه

منابع کُرد سوریه خبر دادند که روسیه، ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بر سر ایجاد پست دیدبانی مشترک در شمال سوریه به توافق رسیده‌اند.

توافق روسیه، سوریه و نیروهای «قسد» برای ایجاد پست دیدبانی در رقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع کُرد سوریه از به توافق رسیدن روسیه، ارتش سوریه و شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) خبر دادند.

خبرگزاری «هاوار» به نقل از چند منبع در منطقه «عین عیسی» خبر داد که نیروهای قسد با روسیه و دولت سوریه برای احداث سه پست دیدبانی مشترک در عین عیسی در استان الرقه به توافق رسیده‌اند.

منابع یادشده در این خصوص توضیح دادند که در یک نشست با حضور شبه‌نظامیان قسد، افسران روسیه و افرادی از دولت سوریه که در پایگاه روسیه در منطقه عین عیسی برگزار شد، سه طرف به توافقی اولیه برای ایجاد سه پست دیدبانی مشترک در اطراف و در داخل منطقه یادشده دست پیدا کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که این اقدام در راستای نظارت بر آتش‌بس و کارشکنی‌های ترکیه و «مزدوران» این کشور صورت گرفته است.

این گزارش در حالی است که هیچ یک از سه طرف بیانیه‌ای رسمی در این خصوص صادر نکرده‌اند.

این گزارش در حالی است منابع سوری حدو یک هفته پیش از درگیری شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای وابسته به ترکیه در عین عیسی خبر داده بودند.

منابع خبری در این ارتباط گزارش داده بودند که درگیری میان نیروهای وابسته به ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد باعث شده است بسیاری از اهالی منطقه خانه‌های خود را ترک کنند و به مکان دیگری بروند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول