اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا تولیدات دامی را در سمنان کاهش نداد؛ اما دامداران گلایه دارند

گرچه ویروس کرونا تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ و حتی گوشت قرمز را در استان سمنان کاهش نداد؛ اما شماری از دامداران بابت شرایط نهاده‌های دامی گلایه دارند و مقابل استانداری سمنان تجمع کردند.

کرونا تولیدات دامی را در سمنان کاهش نداد؛ اما دامداران گلایه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، گرچه ویروس کرونا بخش‌های مختلف حوزه تولید را درگیر خود کرد؛ اما تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ و حتی گوشت قرمز را در استان سمنان کاهش نداد.

در همین شرایط، شماری از دامداران بابت شرایط نهاده‌های دامی گلایه دارند و برخی از آنها امروز مقابل استانداری سمنان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

شماری از دامداران و عشایر استان سمنان که عمدتاً در شهرستان مهدی‌شهر ساکن هستند، امروز در تجمعی صنفی خواستار رسیدگی به روند توزیع نهاده‌های دامی شدند و گفتند: «مسؤولان محترم! با تأمین نهاده‌های دامی به دادمان برسید».

مسؤولان استانداری سمنان هم می‌گویند: تأمین جوی موردنیاز دام‌های سبک عشایر استان سمنان به ویژه عشایر ایل بزرگ سنگسری از سوی مدیران ارشد استان سمنان به صورت مستمر در دست پیگیری است.

به گفته چند تن از عشایر استان سمنان، کمبود جوی دام‌ها یکی از دغدغه‌های جدی عشایر استان است که باید برای رفع این چالش هرچه سریع‌تر اقدام شود.

همچنین مکاتبه‌ای از سوی استاندار سمنان با وزیر جهاد کشاورزی در حال انجام است که با اقدام‌های انجام‌شده، ابراز امیدواری شده است تا هر چه سریع مشکل جوی دام سبک عشایر استان برطرف شود.

تأمین جوی دام‌های عشایر استان سمنان پیگیری می‌شود

علی‌رضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم در بررسی و رسیدگی به مشکلات عشایر استان سمنان گفت: درهای اتاق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان همواره به روی دامداران و عشایر غیور استان باز است و با تمام توان برای گره‌گشایی از مشکلات این عزیزان تلاش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در وهله اول، جوی موجود در انبارهای دولتی به‌صورت عادلانه توزیع شود و با تلاش مسؤولان ارشد استان و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی برای تأمین خوراک دام عشایر در کوتاه‌مدت و میان‌مدت تلاش خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی در کمبود کالاهای اساسی یا خوراک دام، احتکار کالا از سوی دلالان است که باید به‌طور ویژه با این متخلفان برخورد شود.

شریفی‌نژاد تصریح کرد: مسؤولان اجرایی استان با جان و دل در کنار دامداران و عشایر استان هستند و به‌طور کامل مشکلات این قشر فرهیخته و جهادگرا قابل درک است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: در وهله اول، ۵۰۰ تن جو برای خوراک دام عشایر استان در نظر گرفته شد که دستگاه‌های اجرایی برای توزیع عادلانه جو اقدام می‌کنند.

مرغداران هم گرفتار نهاده‌ها؛ اما در حال تولید

از طرفی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به فارس گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی به بخش‌های مختلف در کشور زد، اما علی‌رغم مشکلات موجود در استان، جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی و همچنین تولید تخم‌مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار در حال انجام است.

 مصطفی شاه‌حسینی اظهار کرد: همچنین از نظر گوشت قرمز در استان سمنان نیز مشکلی وجود نداشته و طبق روال قبل نیاز استان تولید شده است.

تأمین نهاده یکی مشکلات موجود در بخش دام و طیور است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تنها مشکلی که بهره‌برداران بخش دام و طیور با آن مواجه هستند، تأمین نهاده با نرخ مصوب و همچنین موجود بودن نهاده در بازار آزاد و با نرخ بالاست.

شاه‌حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکلات تأمین نهاده‌های موردنیاز بخش دام و طیور افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مشکل اقدام به راه‌اندازی سامانه بازارگاه کرد.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه بازارگاه حذف واسطه و دلال‌هاست؛ در سامانه بازارگاه، مشخصات دامداران ثبت شده و از این طریق نهاده مستقیم به دامداری و به دست خود بهره‌بردار رسیده و واسطه‌ها حذف می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز مازاد بر نیاز است، افزود: گوشت مازاد بر نیاز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول