اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

درگیری آنفلوانزای پرندگان در مرغداری‌ها مشاهده نشده است

استاندار استان مرکزی گفت: تاکنون گزارشی در خصوص درگیری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های صنعتی و خانگی نداشتیم.

درگیری آنفلوانزای پرندگان در مرغداری‌ها مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان با گرامیداشت یاد شهید محسن فخری زاده، اظهار کرد: حادثه شهادت دانشمند هسته‌ای کشور تأسف‌بار بود و از آن تأسف‌بارتر این بوده که برخی از افراد چه به عمد و چه غیر عمد شهادت این شهید بزرگوار را بر اساس سیاست‌های خود به مسائل دیگری درآمیختند و به دنبال ضعیف نشان دادن جمهوری اسلامی بودند که باید با این افراد برخورد شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی افزود: در مدت دو هفته محدودیت‌های کرونایی همکاری بسیار خوبی با مردم برقرار شد که نتیجه آن کاهش میزان تلفات، بستری و ابتلا به این ویروس منحوس بود و در استان در حال حاضر نقطه قرمزی وجود ندارد.

استاندار استان مرکزی با تقدیر از همکاری اصناف، مردم، بسیج، نیروی انتظامی و... ادامه داد: متأسفانه در روز گذشته ۶ نفر در استان جان خود را از دست دادند ولی اگر این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه رعایت شود قطعاً آمار به صفر خواهد رسید.

استاندار استان مرکزی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: با پایش ها و شناسایی‌های خوبی که از زمان شیوع آنفلوانزای پرندگان در استان صورت گرفت از گسترش این بیماری به مرغداری‌های صنعتی و خانگی جلوگیری شد و تاکنون گزارشی در خصوص درگیری آنفلوانزا در این واحدها نیامده است.

آقازاده با هشدار به ساکنین اطراف تالاب میقان گفت: ساکنین این مناطق حتماً مراقب باشند تا حیوانات خانگی به سمت تالاب نرود تا خطری آنها را تهدید نکند که البته تاکنون نظارت‌های خوبی هم در این خصوص صورت گرفته است.

وی در خصوص رتبه پایین بودجه استان اظهار داشت: شاخص‌های انتخاب استان‌ها برای دریافت بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه پایش می‌شود که زیرساخت‌های استان، جاده، فضای بهداشتی و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و چون استان مرکزی در این شاخص‌ها رتبه بالایی دارد به‌تبع به دلیل اختصاص بودجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار از تخصیص بودجه خوبی بهره نمی‌برد.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه شاخصه‌های اقتصادی و تعیین بودجه در اختیار ما قرار ندارد بیان داشت: در ۱۵ سال اخیر استان مرکزی در همین رتبه برای دریافت بودجه قرار دارد که البته از نمایندگان درخواست داریم برای افزایش سهم استان تلاش بیشتری کنند هرچند باید تابع قانون باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان گفت: اقدامات خوبی برای مهار این بیماری در استان صورت گرفته اما باید این اقدامات ادامه‌دار باشد تا بیماری به مرغداری‌ها انتقال نیابد چراکه با یک غفلت آسیب سنگینی خواهیم خورد.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با اشاره به شیوع بیماری کرونا نیز اظهار کرد: زمستان در پیش است و باید با رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌ها مراقب باشیم تا بار دیگر با وضعیت قرمز مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه امیدواریم واکسن کرونا به‌زودی روانه بازار شود افزود: باید حساسیت کافی را در خصوص کیفیت مطلوب واکسن چه داخلی و چه وارداتی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مساجد به عنوان پایگاه‌های حمایتی و پشتیبانی در طرح شهید سلیمانی فعالیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول