اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سرمای زیر صفر درجه در 18 استان/ برف و باران در برخی شهرها و آلودگی هوا در کلان شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار است و به دلیل سکون نسبی هوا غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، اراک و اصفهان به تدریج افزایش می یابد.

سرمای زیر صفر درجه در 18 استان/ برف و باران در برخی شهرها و آلودگی هوا در کلان شهرها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته آینده در اغلب مناطق کشور هوای سرد ماندگار است و با توجه به ماندگاری، پایداری و سکون نسبی هوا انتظار داریم غلظت آلاینده‌های جوی در کلان شهرها و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، اراک و اصفهان به تدریج افزایش یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا ۲۰ آذر تا دوشنبه هفته آینده در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، کرمانشاه، شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی از مناطق اردبیل و ارتفاعات کردستان بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: روز پنج شنبه ۲۰ آذر بارش باران و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان مازندران و گلستان ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در خراسان شمالی، برخی از مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سمنان بارش برف خواهیم داشت و در جنوب یزد و برخی مناطق کرمان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای جمعه و شنبه پیش رو در برخی نقاط از نقاط نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آرام خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: در دو روز آینده خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ و ۱ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۱۸ استان کمینه دما و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول