اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مردم به دنبال خروجی جلسات تنظیم بازار هستند/مسؤولین برای رفع مشکلات اقتصادی تصمیم جهادی بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به وجود عده‌ای زیاده‌طلب در جامعه اشاره کرد و گفت: جلوی زیاده خواهان باید گرفته شود ضمن اینکه مردم به دنبال خروجی برگزاری جلسه‌های تنظیم بازار در زندگی روزمره خود هستند.

مردم به دنبال خروجی جلسات تنظیم بازار هستند/مسؤولین برای رفع مشکلات اقتصادی تصمیم جهادی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه بررسی مشکلات اقتصادی استان که با حضور استاندار و دیگر متولیان اقتصادی گیلان و همچنین دادستان شهرستان رشت برگزار شد با اشاره به تلاش مسؤولین در برطرف کردن مشکلات جامعه اظهار کرد: دولت برای رفع معضل اقتصادی به وجود آمده در بازار بسیاری از امور در استان‌ها را به استانداران واگذار کرده است.

به گفته وی، یکسری مسائل دست‌به‌دست هم داده تا به مردم فشار اقتصادی وارد شود و اگر مسؤولین در این زمینه ورود قاطعانه نداشته باشند امور از دست متولیان خارج می‌شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه درآمد ماهانه بیشتر مردم دو تا سه میلیون تومان است، افزود: اگر قرار باشد تعطیلی‌ها به دلیل شرایط کرونایی ادامه پیدا کند باید نسبت به مسائل اقتصادی مردم تدابیری اندیشیده شود.

فلاحتی مباحث فرهنگ، سلامت، امنیت و اقتصاد مردم را مهم دانست و بیان کرد: مقوله‌های مذکور به‌هم‌پیوسته هستند و همه آن‌ها باید باهم دیده شوند.

وی به افزایش نرخ کالا به‌صورت روزانه در جامعه اشاره کرد و گفت: روغن در بازار گیلان کمیاب شده و پیدا نمی‌شود که یکی از عوامل کمبود روغن احتکار است و گرانی روغن و بدتر از آن نبود روغن در بازار برازنده مسؤولان گیلان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه مسؤولین برای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید تصمیم جهادی بگیرند، افزود: مردم باید نتیجه تصمیم‌گیری‌های مسؤولین را در جامعه مشاهده کنند.

فلاحتی با اشاره به وضعیت گوشت مرغ، روغن، آرد و سیمان در بازار گیلان بیان کرد: روزانه ۴۵۰ تن گوشت مرغ در گیلان تولید می‌شود، ۲۵۰ تن آن مصرف استان است و بقیه به تهران صادر می‌شود.

وی، خواستار تشدید نظارت‌ها درروند تولید و توزیع ارزاق عمومی مردم شد و اظهار کرد: مشکلات تولیدکنندگان، اختلال در شبکه توزیع و احتکار دلالان و افزایش نهاده‌ها از عوامل گرانی گوشت مرغ در بازار است.

امام‌جمعه رشت به وجود ۴۴ نفر کشتارگر بدون مجوز مرغ در گیلان اشاره کرد و افزود: برخی از آشفتگی بازار سوءاستفاده می‌کنند بنابراین نظارت‌ها باید دائمی و به‌صورت حضور میدانی باشد.

فلاحتی با اشاره به اینکه تشدید نظارت‌ها از راهکارهای جلوگیری از افزایش نرخ کالا در بازار محسوب می‌شود، بیان کرد: تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کالا را شناسنامه‌دار کنید.

وی بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام‌شده توسط مسؤولین تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی موجب می‌شود تا تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان بدانند نظارت‌ها سختگیرانه بوده و متولیان مربوطه باید متخلفان اقتصادی را به دستگاه قضا معرفی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان جلوگیری از عرضه نهاده‌های دامی در بازار آزاد را از راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها دانست و تصریح کرد: رصد شبکه‌های مجازی از دیگر راهکارها محسوب می‌شود تا جلوی افزایش بی‌جهت قیمت‌ها در بازار در این شرایط سخت اقتصادی گرفته شود.

وی بر رصد مردم در افزایش نرخ کالا به‌ویژه گوشت مرغ در بازار تأکید کرد و افزود: مردم هر جا احتکار را مشاهده کردند به دستگاه قضا اطلاع دهند.

فلاحتی با اشاره به برخی تبانی دلالان در بازار بیان کرد: راهکار مقابله با تبانی دلالان نظارت سخت است بنابراین سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و غیره باید تشدید نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سیمان از دیگر معضلات گیلان است، گفت: دلیل واقعی افزایش سیمان باید توسط مسؤولین مربوطه بررسی‌شده و راهکار مناسب ارائه شود تا جلوی اقدامات نسنجیده توسط برخی افراد نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، نظارت بر نحوه توزیع کالا را مهم خواند و افزود: کیفیت پایین نان از مشکلات محسوب می‌شود و نظارت بر تولید آرد کیفی باید در دستور کار متولیان امر باشد.

فلاحتی با اشاره به اینکه مفسدان اقتصادی صد برابر قاچاقچیان مواد مخدر فساد دارند، گفت: کسی که بخواهد نظام اقتصادی در جامعه دینی را مختل کند باید تشدید مجازات شود و بازار و اصناف باید بدانند دستگاه‌های نظارتی حضور و رصد فعال در بازار دارند و دستگاه قضا پای‌کار است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه همیشه حق با مردم است، اظهار کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند بنابراین نگران مردم کوچه و بازار و روستاهای دور و نزدیک هستم که هرروز از خواب بیدار می‌شوند و با گرانی ارزاق عمومی مواجه هستند.

فلاحتی، دلیل بخشی از ایجاد مشکلات را مربوط به تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: مسؤولین باید در میدان عمل پاسخگوی مردم باشند و میدانی عمل کردن مدیران به معنای تقویت و تشدید نظارت‌ها است بنابراین در عرصه اقتصادی باید جهادی عمل شود.

فلاحتی به وجود عده‌ای زیاده‌طلب در جامعه اشاره کرد و گفت: جلوی زیاده خواهان باید گرفته شود ضمن اینکه مردم به دنبال خروجی برگزاری جلسه‌های تنظیم بازار در زندگی روزمره خود هستند.

رصد کالای اساسی به‌صورت روزشمار در جلسه‌های تنظیم بازار گیلان

استاندار گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از دغدغه آیت‌الله فلاحتی نسبت به مشکلات مردم اظهار کرد: نماینده ولی‌فقیه در گیلان همواره مسؤولین استان را همراهی کردند.

ارسلان زارع، یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار را همدلی و وفاق بین همه نمایندگان نظام در گیلان عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسه‌های تنظیم بازار به‌طور مستمر در استان است ضمن اینکه کالای اساسی به‌صورت روزشمار در جلسه تنظیم بازار گیلان رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات موجود حتی یک روز گمرکات گیلان تعطیل نشده است، گفت: در مدت هشت ماه سال جاری حجم صادرات و واردات استان ۵۱ درصد رشد داشته است.

تشدید نظارت درون‌سازمانی موجب اعتماد عمومی می‌شود

دادستان شهرستان رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی در کشور اظهار کرد: کسی که در شرایط جنگ اقتصادی برای ارزاق مردم موانع ایجاد می‌کند احتکار محسوب می‌شود و صلاحیت رسیدگی به آن به عهده دستگاه قضا است.

مهدی فلاح میری بر تشدید نظارت‌ها توسط سازمان‌های مربوطه تأکید کرد و افزود: تشدید نظارت درون‌سازمانی می‌تواند اعتماد عمومی در مردم ایجاد کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول