اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«ایران همدل»؛ از زمینه کارآفرینی ایتام تا کاهش فقر

استاندار سمنان بر لزوم توانمندسازی و فراهم‌سازی زمینه کارآفرینی ایتام و محسنین با اجرای طرح‌های هدفمندی همچون «ایران همدل» تأکید کرد.

«ایران همدل»؛ از زمینه کارآفرینی ایتام تا کاهش فقر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر بعدازظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانسی اجرای طرح «ایران همدل» در استان که در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: حمایت هدفمند و برنامه‌ریزی شده برای تحقق توانمندسازی و در نهایت فراهم‌سازی زمینه کارآفرینی توسط ایتام و محسنین، امری ضروری است.

وی افزود: امروز شاهدیم که طرح ایران همدل با اقداماتی خلاقانه توسط مسؤولان امر در استان به طرحی حمایتی با رویکرد توانمندسازی، زمان‌بندی شده و هدفمند تبدیل شده است که می‌تواند با شناسایی افراد نیازمند در جامعه، مسیر را برای رشد و پرورش استعدادهای این افراد هموار و آنها را در آینده با عنصرهای تأثیرگذار در جامعه تبدیل کند.

استاندار سمنان گفت: افرادی که در طرح ایران همدل مورد توجه قرار دارند از ارزش‌ها و کرامت انسانی برخوردار بوده؛ اما متأسفانه از نعمت پدر محروم هستند و ما باید با این‌گونه طرح‌های هدفمند، جای پدر را برای این افراد پُر کرده و با اتکا به نوع‌دوستی جامعه ایران اسلامی، در راستای تقویت و توانمندسازی آن‌ها گام برداریم.

آشناگر بیان کرد: امروز شاهدیم که حامیان به‌صورت گسترده و قوی در بحث حمایت از ایتام و محسنین در قالب طرح‌های مختلف ورود می‌کنند.

وی افزود: این کمک‌ها و حمایت‌ها باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده و سوق داده شود که در آینده شاهد شخصیت مستقل مالی و همچنین ایجاد کارآفرینی توسط ایتام و محسنین در جامعه باشیم.

استاندار سمنان اظهار کرد: برنامه زمان‌بندی مناسب و هدفمند برای رفع مایحتاج ایتام یکی از مؤلفه‌ها و ویژگی‌های خوب و ارزنده طرح ایران همدل با ویژگی‌های استانی افزوده شده به آن در استان سمنان است.

آشناگر گفت: کارمندان دولت با توجه به شرایط اقتصادی امروز جامعه همچون سایر اقشار مردم در مضیقه هستند.

وی افزود: ما همواره برای حفاظت از خود و صیانت از جامعه و برای اعتقادات عاطفی خود و با توجه به نوع‌دوستی ویژه‌ای که در بین ملت شریف ایران اسلامی وجود دارد؛ همواره در این‌گونه اقدامات و حمایت از ایتام پیشگام بوده و هستیم و کارمندان دولت نیز داوطلبانه و به‌اندازه توان خود در این طرح شرکت کرده و بتوانیم شاهد توانمندسازی ایتام و کاهش فقر در جامعه باشیم.

اجرای طرح ایران همدل؛ تحولی نوین در مدیریت کاهش فقر ایجاد می‌کند

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: خلاقیت کمیته امداد استان سمنان در اجرای طرح ایران همدل با قابلیت‌های توانمندسازی ایتام، محسنین و محرومان تحت پوشش کمیته امداد، تحولی نوین در مدیریت کاهش فقر در کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: برش استانی که در بحث اجرای طرح ملی ایران همدل صورت گرفته، یکی از متفاوت‌ترین، خلاقانه‌ترین و بهترین طرح‌های حمایتی است که تا به حال در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در دستور کار قرار گرفته‌است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بیان کرد: برنامه‌ریزی هدفمند و زمان‌بندی شده باهدف ایجاد چتر حمایتی چندلایه و در نهایت توانمندسازی جامعه هدف این مجموعه اعم از ایتام، محسنین و محرومان، از ویژگی‌های بارز اجرای این طرح در استان است.

منصوری اظهار کرد: در این طرح حمایت کارمندان دولت از ایتام و محسنین مورد توجه است.

توانمندسازی خانواده ایتام در قالب اجرای طرح ایران همدل
محسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز در این جلسه گفت: طرح ایران همدل یکی از بهترین طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که با ویژگی‌هایی خاص و هدفمند و با رویکرد توانمندسازی ایتام و محسنین برای استان اجرا می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر ۷۵۹ یتیم در سطح استان سمنان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: در بحث محسنین، فرزندان نیازمند غیر یتیم نیز بالغ‌بر دو هزار و ۴۰۰ نفر در حال حاضر تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته و یک هزار و ۸۰۰ نفر نیز در نوبت حمایت قرار دارند.
مسعودیان اظهار کرد: ۵۵ درصد از جامعه آماری محسنین استان را دختران و مابقی را پسران تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه رنج سنی حامیان استان از هفت سال آغاز و به بیش از ۶۰ سال نیز می‌رسد افزود: چهار هزار و ۲۰۰ نفر حامی در استان در قالب و شکل‌های مختلف از ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حمایت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان خاطرنشان کرد: سرانه دریافتی هر یتیم در استان به‌صورت ماهانه حدود ۸۰۰ هزار تومان و محسنین نیز حدود ۱۸۰ هزار تومان است.
مسعودیان گفت: متوسط دریافتی ماهانه ایتام در کشور بالغ‌بر ۴۰۰ هزار تومان است که این میزان در استان در حال حاضر به دو برابر میانگین کشوری افزایش یافته است.
وی اذعان کرد: توانمندسازی خانواده ایتام و محرومین در استان در طرح ایران همدل مورد توجه است و موارد مباحث پیرامون این محور دنبال و کمک‌ها نیز هدفمند و مؤثر هزینه می‌شود.

انتهای پیام/74007/ز/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول