اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ابلاغ دستورالعمل واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی/ جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک بانکها

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد: بانک مرکزی در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار، دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ کرده است که اتفاق بسیار مهمی برای حوزه تولید است.

ابلاغ دستورالعمل واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی/ جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک بانکها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بابک دین پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: این اقدام در راستای اجرای دستورات رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور مبنی بر بازگشت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بوده است.

وی با اشاره به دیگر دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بیان کرد: همواره بر موضوع کمترین تملک در شبکه بانکی تاکید داشته‌ایم و با جمع بندی نظرات کارشناسی، این دستورالعمل با جامعیت بیشتری ارایه خواهد شد.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در مورد آمار واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، گفت: بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی 2 هزار و 319 واحد توسط 18 بانک تملک شده‌اند که آمار نهایی مربوط به تمامی بانک‌ها نیز به زودی ارایه و منتشر خواهد شد.

دین پرست در مورد واحدهای مشکل دار و بحرانی نیز تصریح کرد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات این واحدها در دو سطح جدی و عادی تعیین تکلیف می‌شود و مشکلات این واحدها باید احصا و به وزارتخانه‌های مرتبط برای تعیین تکلیف ارسال شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 196 واحد دارای مشکل جدی با اشتغال 38 هزار و 500 نفر و حدود یک هزار و 152 واحد دارای مشکل عادی با 138 هزار نفر اشتغال داریم.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین از استانداران و فرمانداران خواست تا تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهند، که تا پایان سال مشکلات این واحدها مرتفع شود.

دین پرست با تاکید بر اینکه در ستاد تسهیل بیشتر سعی داریم به امر سیاست گذاری بپردازیم، گفت: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استانها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مشکلات تولیدی را بر عهده دارند و اگر مشکلات واحدی در سطح استان‌ها مرتفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ملی و استانی بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «مهلت اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی تمدید ‌شود» و «کاهش سود بانکی مسیری در رونق تولید داخلی است» خواستار توجه بیشتر نظام بانکی به بخش تولید کشور شده اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول