اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

قبل از رزرو هتل حتما این مقاله را بخوانید

اکثر افراد به مسافرت رفتن علاقمنداند و حداقل سالی یک بار به مسافرت می‌روند.

قبل از رزرو هتل حتما این مقاله را بخوانید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در سفر باید به آن توجه داشت، انتخاب مکانی مناسب برای استراحت در آن است. اگر شما در طول سفر مکانی مناسبی برای استراحت و رفع خستگی خود نداشته باشید، یا هتلی را انتخاب کرده باشید که امکانات خوبی به شما ارائه ندهد، موجب اوقات تلخی شما خواهد شد و لذت سفر را از شما سلب خواهد کرد. در نتیجه انتخاب و رزرو هتل، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای رفتن به سفر باید انجام دهید. پس در انتخاب آن دقت کنید و همه‌ی جوانب را در نظر بگیرید. زیما سفر در این مقاله به شما خواهد گفت که چطور این کار را انجام دهید. پس قبل از رزرو هتل حتما این مقاله را بخوانید.

همه‌ی هتل‌های شهر مقصد را بشناسید

برای انتخاب هتل مناسب، سعی کنید اطلاعاتی دقیق از تمامی هتل‌هایی که در شهر مقصد است، به‌ دست آورید. سپس با توجه به نیاز و البته مقدار بودجه‌ای که دارید، مناسب‌ترین هتل را انتخاب کنید. خوشبختانه در دنیای دیجیتالی امروز، امکان مشاهده‌ی همه‌ی اطلاعات هتل‌ها، در صفحات مجازی به‌آسانی برای شما فراهم ‌شده و تنها با صرف مدت کوتاهی، می‌توانید بهترین هتل را برای اقامت انتخاب کنید.

یک نکته‌ای که در انتخاب هتل مناسب به ‌صورت مجازی می‌تواند به شما بسیار کمک کند، خواندن کامنت‌های کاربران است. فراموش نکنید که برای رزرو هتل مناسب، از سایت‌های معتبر استفاده کنید.

انتخاب هتل در موقعیت مکانی مناسب

شما با توجه به مکان‌هایی که قرار است بروید و برنامه ریزی کرده‌اید باید هتل خود را انتخاب کنید. مثلا اگر شما قرار است به سفر کاری بروید، باید موقعیت مکانی خود را طوری انتخاب کنید تا نزدیک به محل کار شما باشد. اما اگر قرار است به سفر تفریحی بروید هتل خود را طوری انتخاب کنید که نزدیک مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز خرید و... باشد.

انتخاب هتل‌هایی که در خارج از شهر هستند ممکن است برای شما ارزان‌تر باشد اما رفت و آمد از خارج شهر به داخل شهر و بالعکس و تکرار دوباره آن شما را خسته و کلافه می‌کند. از این رو بهتر است با پرداخت کمی هزینه‌ی بیشتر، هتلی در داخل شهر رزرو کنید.

 

به تعداد ستاره‌های هتل دقت کنید

بهترین راهی که نشان‌دهنده‌ی کیفیت خدمات ارائه شده‌ی هتل است، تعداد ستاره‌های آن است. مسلما هتل‌هایی که تعداد ستاره‌های بیش‌تری دارند، خدات بهتری هم به شما ارائه خواهند داد. در بسیاری از کشورهای اروپایی به این نکته توجه می‌شود که تعداد ستاره‌های هتل با خدمات ارائه شده‌ی آن‌ها متناسب باشد. بنابراین اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید، از این بابت خیالتان راحت باشد.

توجه به امکاناتی که هتل ارائه می‌دهد

جهت رزرو هتل، ابتدا امکانات و خدماتی که هتل ارائه می‌دهد را بررسی کنید و متناسب با سلیقه و انتظارتان هتل مد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال، برخی از هتل‌ها صبحانه و حتی بعضی‌ها ناهار و شام را هم علاوه بر صبحانه برای میهمانان تدارک می‌بینند. اکثر هتل‌ها لوازم بهداشتی مانند شامپو، صابون، حوله و... را رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دهند و بعضی از هتل‌ها آب معدنی رایگان در یخچال اتاق‌ها برای مسافران می‌گذارند.

قبل از سفر، از امکاناتی که هتل در اختیارتان قرار می‌دهد، مطمئن شوید

با توجه به طول مدت اقامتتان، ممکن است در طول سفر، نیاز به وسایلی مانند کیت خیاطی، بخاری قابل‌حمل، کتری و قوری برقی، پنکه، شارژر موبایل، چتر و ابزاری از این قبیل داشته‌‌ باشید. به ‌همین ‌خاطر، قبل از آغاز سفرتان، از امکانات آن اطمینان حاصل کنید تا مجبور به حمل وسیله‌های اضافی نشوید.

راحتی و نظافت اتاق

راحتی و نظافت اتاق‌های هتل، از دیگر نکاتی است که باید در انتخاب هتل به آن توجه کنید. اگر پارچه‌های روی تختی که قرار است شما روی آن استراحت کنید کثیف یا پر از چروک باشد، احساس ناخوشایندی به شما خواهد داد. یا اگر کف اتاق شما و همچنین سرویس بهداشتی خوب تمیز نشده باشد، موجب آزار و ناراحتی شما خواهد شد. پس در این زمینه نیز بسیار دقت کنید.

نظافت روزانه‌ی هتل‌ها، یکی از امکاناتی است که همه‌ی هتل‌ها در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. معمولا نظافت‌چی‌ها، زمانی که شما در اتاق حضور ندارید، به اتاق مراجعه کرده و اتاق را تمیز می‌کنند. بنابراین اگر روزی قصد دارید بیرون از اتاق نروید و تمام طول روز را در اتاقتان بمانید، تابلوی (do not disturb) را پشت در اتاق خود آویزان کنید تا نظافت‌چی‌ها، مزاحم استراحت شما نشوند.

کیفیت غذا و خوراکی‌ها

یکی از دغدغه‌های اصلی هر مسافری، بحث مواد غذایی است که باید در طول سفر استفاده کند. اگر می‌خواهید از این بابت، دغدغه‌ی خاصی نداشته باشید، حتما هتل‌هایی را برای اقامت خود انتخاب کنید که رستوران دارند. به این ترتیب مجبور نیستید زمان سفر خود را برای انتخاب رستوران مناسب برای صرف غذا تلف کنید.

بسیاری از هتل‌ها، اگر رستوران هم نداشته باشند، بوفه یا کافه‌ای برای ارائه‌ی خدمات به مسافران در نظر گرفته‌اند. سعی کنید هتل‌هایی را انتخاب کنید که در بوفه‌ی آن‌ها، حتما برای وعده‌ی غذایی صبحانه، چیزی در نظر گرفته ‌شده ‌است. چرا که بعد از یک خواب مناسب و کافی، هیچ چیز به اندازه‌ی خوردن یک صبحانه‌ی باکیفیت و مقوی، شما را سرحال نخواهد کرد.

خدمات اضافه

معمولا اکثر هتل‌ها دارای یک سری خدمات اضافه مانند استخر، اجاره اتومبیل، سالن ورزشی و... هستند. بهتر است قبل از انتخاب هتل، این قسمت را هم بررسی کنید تا با آگاهی کامل و با توجه به آنچه که می‌خواهید هتل خود را انتخاب کنید.

بسیاری از هتل‌ها، خدمات اینترنتی و وای‌فای رایگان ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، حتما این نکته را هم مدنظر داشته باشید که آیا هتلی که می‌خواهید در آن اقامت داشته‌ باشید، وای‌فای رایگان دارد یا خیر؟

مقایسه هتل‌ها با یکدیگر و بررسی نظر مسافران قبلی هتل

در آخر بهتر است هتل‌هایی که به نظر شما مناسب است و می‌خواهید برای رزرو انتخاب کنید را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین نظرات افرادی که قبل از شما به آنجا رفته‌اند را بخوانید، با دقت بررسی کنید و در نهایت هتل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با انجام همه‌ی این موارد، شما می‌توانید بهترین هتل را برای خود انتخاب و رزرو کنید و سفری آسوده و لذت بخشی را تجربه کنید.  شما با سرچ www.zima.ir  میتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول