اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فارس من| برای دفن اموات در تویسرکان نگرانی نداریم

سرپرست شهرداری تویسرکان با تاکید بر اینکه فعلا تا چند ماه آینده برای دفن اموات در آرامستان «بهشت زهرا(س)» فضا وجود دارد گفت: تدابیر لازم در صورت پر شدن ظرفیت آرامستان، برای دفن اموات در امامزاده کوه سرابی اندیشیده شده است.

فارس من| برای دفن اموات در تویسرکان نگرانی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، طرح سوژه «تویسرکان دیگر قبر برای دفن ندارد» از جمله نگرانی‌های شهروندان این دیار است که پیگیری آن در فارس من آمده که مورد پیگیری قرار گرفت.

به همین منظور سرپرست شهرداری تویسرکان در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه آرامستان «بهشت زهرا(س)» فعلا تا چند ماه آینده برای دفن اموات فضا دارد اظهار کرد: با در نظر گرفتن زمین در حاشیه ضلع غربی و همچنین استفاده از معابر داخل «بهشت زهرا(س)» هیچ مشکلی در خصوص مکان دفن اموات نداریم.

عظیم الوندی تصریح کرد: در صورت پر شدن ظرفیت آرامستان «بهشت زهرا(س)» در انتهای بلوار بعثت، تدابیر لازم در آرامستان امامزاده کوه سرابی برای دفن اموات تا تعیین تکلیف شدن آرامستان جدید دیده شده است، مطمئناً در صورت نیاز در این زمینه با بحران خاصی نمی‌شویم.

وی با اشاره به شاخه‌زنی و هرس درختان آرامستان و تذکر شفاهی و کتبی به نظم بخشی سنگ لحد از لحاظ ارتفاع در آرامستان شهر تویسرکان گفت: دفن‌ اموات باید در بلوک‌های شمالی و جنوبی باشد بنابراین یکی از مکان‌های که ما خدمت خوبی می‌توانیم به شهروندان ارائه دهیم، همین مکان است.

سرپرست شهرداری تویسرکان با اشاره به ایجاد بهشت زهرا(س) مرکز شهر تویسرکان حدود سال ۱۳۴۰ و اینکه خارج از طرح هادی شهر بوده اضافه کرد: حدود ۱۰ سال پیش یعنی سال ۸۴ که مصوبه طرح تفضیلی اجرا شد این موضوع مطرح و طبق ضوابط و قوانین باید زندان، کشتارگاه و قبرستان به خارج از محدوده شهر انتقال یابند که تاکنون با تلاش‌های مسوولان تنها کشتارگاه به خارج از شهر انتقال پیدا کرده است.

 وی  درباره جابجایی آرامستان با تاکید بر اینکه برابر ضوابط طرح جامع و تفضیلی مکان‌های مانند قبرستان، کشتارگاه و زندان باید خارج از محدوده شهر باشند افزود: بنابراین چندین جلسه برای بررسی همین موضوع برگزار شده است.

الوندی درباره تعیین مکان جدید برای آرامستان شهر تویسرکان با اشاره به معرفی چندین مکان‌  نظیر منطقه میررضی آرتیمانی و سه راه به سمت شاهزاده ناصر(ع) بیان کرد: نهایت بعد از چندین جلسه بحث و بررسی محل شاهزاده ناصر(ع) برای انتقال «بهشت زهرا(س)» معرفی شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول