اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام وضعیت اضطراری از سوی هواپیمای «آواکس نیروی هوایی انگلیس»

منابع خبری از اعلام وضعیت اضطراری در یک فروند آواکس نیروی هوایی انگلیس حین انجام ماموریت خبر دادند.

اعلام وضعیت اضطراری  از سوی هواپیمای «آواکس نیروی هوایی انگلیس»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،منابع خبری غروب چهارشنبه به وقت تهران از اعلام وضعیت اضطراری در یک فروند هواپیمای آواکس (هشدار سریع) نیروی هوایی انگلیس خبر دادند.

وبگاه دیفنس «ژورنال» به نقل از منابع امور هوانوردی نوشت که آواکس «یی-۳ سنتری» نیروی هوایی انگلیس حین پرواز بر فراز «نورث آمبرلند» در شمال شرقی انگلیس و بازگشت از ماموریت آموزشی، اعلام وضعیت اضطراری کرد. منابع هوانوردی اعلام کردند که این هواپیمای آواکس به دلیل نقص هیدرولیکی در حال بازگشت به پایگاه هوایی «وادینگتون» است.

 این هواپیما در تماس رادیویی خود اعلام وضعیت «Squawking ۷۷۰۰» کرده که به معنای نیاز به فرود اضطراری جهت مواجه شدن با «خطر جدی» یا «قریب الوقوع» است.هنوز به جزئیات بیشتری از این حادثه هوایی هیچ اشاره‌ای نشده است.

بوئینگ ئی-۳ سنتریف  یک هواپیمای آواکس  هشدار زودهنگام و کنترل هوایی ساخت  آمریکاست که در دهه ۱۹۷۰ برای نظارت، فرماندهی عملیات، کنترل، تنظیم عملیات و ارتباط شبانه روزی و در هر گونه شرایط جوی طراحی شده‌است. در مجموع ۶۸ فروند از این ساخته شده و در خدمت نیروی هوایی کشورهای ایالات متحده،انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و نیروهای ناتو قرار گرفته ‌است.

رادار این هواپیمای آواکس قدرت شناسایی پرنده‌های ارتفاع پایین را از مسافتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر و ارتفاع متوسط و بالا را از ۶۵۰ کیلومتری دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول