اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پخش مستند «سعادتمندان» ویژه مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی

به مناسبت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله ابوالحسن اعلمی اشتهاردی مستندی از مجاهدت‌های این فقید سعید در روزهای 20 و 21 آذرماه از شبکه‌های مختلف سیما پخش خواهد شد.

پخش مستند «سعادتمندان» ویژه مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالحسن اعلمی اشتهاردی متولد یکم فروردین ماه سال ۱۳۱۶ در شهر اشتهارد، بعد از گذراندن دوره ابتدایی در سال ۱۳۲۹ وارد حوزه علمیه شهر اشتهارد و در سال ۱۳۳۲ نیز وارد حوزه علمیه قم شدند و درنهایت در سال ۱۳۳۵ با دستان مبارک آیت الله مشکینی معمم شده‌ند. ایشان از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله العظمی اراکی و دیگر بزرگان حوزه علمیه قم بودند.

از اوایل دهه ۵۰ نسبت به تدریس در حوزه علمیه قم پرداختند، از سال ۱۳۴۲ وارد فعالیت‌های انقلابی شدند و جزو نفرات ممنوع المنبر از طرف ساواک قرار گرفتند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دعوت حضرت امام خمینی مبنی بر تقویت دستگاه قضایی توسط علما جزو نفرات اولی بودند که درس و بحث را ترک کرده و به دستگاه قضایی پیوستند.در طول این ‌سال‌ها به انجام امور قضایی در خوزستان، حاکم شرع همدان، رئیس شعب دیوان عالی کشور و امام جمعه شهر اشتهارد پس از شهید سلطانی پرداختند.

اما آنچه که شخصیت ایشان را متمایز می‌کند ساده زیستی، مردم‌داری و پرورش اعضای خانواده از حیث انقلابی رساندن آن‌ها به درجه‌ای از کمال که خدای متعال شهادت را به آن‌ها هدیه می‌دهد می‌باشد.

ایشان پدر دو شهید، پدر خانم شهید، دایی پنج شهید و عموی شهید هستند و جمعا محوریت ۹ شهید انقلاب اسلامی را داشتند.

شهدای خانواده اصلی ایشان، طلبه شهید محمد باقر اعلمی (فرزند) دانش آموز شهید مهدی اعلمی (فرزند) و معلم شهید حاج علیرضا قدمی (داماد) می‌باشند که نکته قابل توجه آن است که هر یک از آن‌ها شهید یک حوزه علمی می‌باشند.

با نزدیک شدن سالگرد ارتحال این فقیه و به دلیل شرایط حاضر و وجود ویروس منحوس کرونا بیت معظم له تصمیم گرفتند که کلیه‌ی فعالیت‌های خود را در بستر فضای مجازی و با نگاه معرفی ایشان به عنوان آیت ایثار (نشانه‌ای از ایثار) معرفی نمایند تا به عنوان نمونه‌ای از سبک زندگی مقاومت و ایثار به ایشان مراجعه شود.

به همین منظور صفحه رسمی ایشان به آدرس www.ayateisar.ir آماده گردیده و کلیه‌ی فعالیت‌های مجازی اعم از معرفی سبک زندگی ایشان، زندگی نامه، خاطرات، یادداشت و مقالات و دیگر موضوعات مرتبط در این پایگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است همه مطالب در صفحه مجازی ایشان (به شناسه @alami.abolhasan ) نیز درج می‌گردد.

مستند زندگی نامه آن فقید سعید به نام «سعادتمندان» توسط شبکه قرآن و معارف سیما نیز تولید شده و برای سالروز ارتحال ایشان، از شبکه‌های مختلف سیما در تاریخ ۲۰ و ۲۱ آذرماه پخش خواهد شد.

این مستند به ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های انقلابی ایشان با بهره‌گیری از سخنان آیت الله رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه و حضرات آیات گرامی قمی، صدیقی، حسین گنجی اشتهاردی همچنین حجت الاسلام موحدی دادستان انتظامی قضات، دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام رضوی همدانی،سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا، سردار آبنوش و آقای ابراهیمی مشاور ریاست محترم قوه قضائیه و دیگر عزیزان بهره برده است.

مشروح بیانات آیت الله رئیسی در خصوص مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی به عنوان یکی از مفاخر قوه قضائیه نیز در ساعت ۲۲:۴۵ روز پنجشنبه ۲۰ آذر از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

در همین راستا برنامه ی رادیویی «نام آوران سرزمین من» در شبکه رادیویی البرز به رشد شخصیتی و زندگی نامه مرحوم آیت الله اعلمی اشتهاردی در روز پنجشنبه ساعت ۱۲:۴۵ از رادیو البرز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول