اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم عشایر آذربایجان در تولید ۲۰ درصدی گوشت قرمز

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با تفکر مدیریت جهادی می‌توان بر بحران‌های اقتصادی بخش کشاورزی فائق آمد.

سهم عشایر آذربایجان در تولید ۲۰ درصدی گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس تبریز، اکبر فتحی در نشست صمیمی با خادمان عشایر استان آذربایجان‌شرقی از زحمات مدیرکل امور عشایر استان در حوزه زیرساخت و تامین نهاده‌های دامی قدردانی کرد و اظهار داشت: اقداماتی در این حوزه به یاری عشایر و روستائیان انجام شده است که باید از همه دست‌اندرکاران و عشایر تقدیر و قدردانی شود.

 وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و کشاورزی کشور گفت: نوسانات ارزی باعث نابسامانی در وضعیت اقتصاد شده و این برای مردم کاملا ملموس است و نگرانی‌های مقام معظم رهبری از کوچک شدن سفره مردم، بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن مثل حوزه امور عشایر که مستقیم در جبهه تولید فعالیت می‌کند و حدود 95 درصد سفره مردم را تامین می‌کند، بر آن داشته است که فعالیت خود را بیش از پیش گسترده‌تر کرده و با شرایط جنگ وارد این مسئله شود.

وی با تاکید بر مدیریت جهادی گفت: امروز باید با این دیدگاه وارد عرصه تولید شده و اقدامات لازم را در حوزه‌های مختلف کشاورزی با روحیه جهادی انجام داد.

فتحی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در تنظیم قیمت مرغ و حتی گوجه فرنگی یادآور شد: مقام معظم رهبری از افزایش قیمت‌ها و به تبع آن کوچک شدن سفره مردم نگران بود و اگر مدیران و مسوولان در اجرای وظایف خود تعلل کنند، باعث ایجاد اختلال در روند زندگی مردم خواهد شد و در نتیجه فاجعه اجتماعی و اقتصادی در جامعه به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه مرغ زنده در تمام شهرستان‌های استان با قیمت 20هزار و 400 تومان عرضه می‌شود، تصریح  کرد: اجرای قوانین و کنترل بیش از پیش در تنظیم بازار قیمت مرغ باعث شد تا در صددرصد استان مرغ با قیمت 20400 تومان عرضه شود.

وی گفت: جهاد کشاورزی همواره حامی تولیدکننده بوده اما در مواقعی باید از قوانین سفت و سخت استفاده شود تا آسایش جامعه برهم نخورد و مردم همواره در اولویت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: سفره مردم فقط مرغ نیست و شامل موارد دیگر مثل گوشت قرمز، تخم‌مرغ و لبنیات هم می‌شود و باید با مدیریت دقیق و قانونی و البته با حمایت از تولیدکننده، اجازه سوءاستفاده به برخی افراد سودجو داده نشود.

وی افزود: در این میان بخش‌ها و حوزه‌های مختلف جهادکشاورزی مسوولیت داشته و جای تبریک دارد که تشکل‌های حوزه امور عشایر از همان ابتدا تشکیل یافته و با خرد جمعی  و تشکیل تعاونی‌ها وظیفه خود را زیر نظر مدیرکل امور عشایر استان به‌درستی ایفا می‌کنند و نقش عشایر در تولید محصولات کشاورزی بی‌بدیل است و عرضه مستقیم محصولات با تعیین مکان‌هایی در مراکز شهرها توسط اداره امور عشایر، می‌تواند در تنظیم قیمت‌ها مؤثر واقع شود و نقش خود را در جامعه ایفا کند.

فتحی با تاکید بر شرایط موجود اقتصادی بیان داشت: ورود و اجرای عادی وظایف در چنین شرایطی درست نیست و باید از تمام توان و ظرفیت کارشناسان و مسوولان و کشاورزان و دامداران و تولیدکنندگان استفاده شود و از کارهای خلاقانه، ابتکاری و علمی حمایت شود تا در شرایط بحرانی توان کنترل و مدیریت بحران وجود داشته باشد.

وی به سهم عشایر در تولید ۲۰ درصدی گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: جامعه عشایری جامعه‌ای بسیار پرتلاش و زحمتکش است که نقش موثری در امنیت غذایی و بی.نیازی کشور به برخی محصولات کشاورزی و دامپروری ایفا می‌کند، از این رو دستگاه‌های اجرایی باید تلاش‌های خود را برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به آنها افزایش دهند.

در پایان این نشست ضمن تجلیل از تعدادی از خادمین عشایر استان، نمازخانه، مهمانسرا و سالن جلسات اداره‌کل امور عشایر استان که بازسازی و نوسازی شده است با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی و مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی افتتاح و از فروشگاه عشایر استان بازدید شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول