اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانه هلال احمر در سوادکوه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از آغاز طرح 91 روزه ملی امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر خبر داد.

آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانه  هلال احمر در سوادکوه

وحید متانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه از آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر سوادکوه همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: شروع طرح ملی امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر از ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹ تا ۲۰ اسفند‌ماه ۱۳۹۹ به مدت ۹۱ روز است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه، امداد‌رسانی برای رفاه و آسایش هموطنان و مسافران زمستانی در سراسر کشور و به تناسب آن در محور سوادکوه با حداکثر توان عملیاتی و تجهیزات آماده بکار با استفاده از نیروهای مجرب و آموزش‌دیده به همراه سایر نیروهای خدمات‌رسان شامل اورژانس، راه و ترابری، پلیس راه، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها از اهداف طرح است.

وی از آماده باش کامل پایگاه‌های چهارگانه امدادی سوادکوه در گدوک، دوگل، ارفع‌ده وجوارم با چهار خودروی آمبولانس و دو دستگاه خودروی نجات مجهز به تجهیزات امدادی هیدرولیک و پنوماتیک برای رهاسازی محبوسین تصادفات جاده ای و دو دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار برای پشتیبانی نیروهای مستقر در محور خبر داد.

متانی، افزود: آمادگی پایگاه‌های ارفع‌ده و گدوک جمعیت هلال احمر سوادکوه برای اسکان در راه‌ماندگان و تجهیز پایگاه ها به بسته های غذایی ۲۴ ساعته و ۷۲ ساعته هم برنامه‌ریزی شد.

این مسؤول با بیان اینکه بکارگیری نیروهای انسانی درگیر در طرح ۹۱ روزه امداد و نجات زمستانی سوادکوه به تعداد ۱۸ نفر روزانه نیروی نجات‌گر داوطلب و کادر که در مجموع در این طرح هزار و ۶۳۸ نفر ـ روز فعالیت می‌کنند که همه این نیروها دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه، خاطر نشان کرد: تعمیر و سرویس تجهیزات امدادی مربوط به سیلاب شامل موتوربرق، پمپ آب بنزینی و برقی توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر با توجه به طرح زمستان برای آمادگی و پاسخ‌گویی به حوادث مختلف در نظر گرفته شد و آمادگی کامل تیم امداد کوهستان جمعیت هلال با برگزاری برنامه‌های توان‌افزایی هفتگی و ماهانه برای بالابردن توان امدادی و عملیاتی  اعضای تیم وجود دارد.

به گزارش فارس، شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد استان و شماره ۴۲۴۵۰۱۳۲ کشیک امداد جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه آماده پاسخ‌گویی به هرگونه حوادث احتمالی است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول