اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«احسان و همدلی» در سواحل مکران/ توزیع اقلام معیشتی از سوی ستاد اجرایی بین سیل‌زدگان سیریک+عکس

پس از وقوع سیل روز دوشنبه در شهرستان سیریک و نیاز کمک به مردم سیل‌زده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اجرای رزمایش همدلی و احسان به یاری سیل‌زدگان شتافت.

«احسان و همدلی» در سواحل مکران/ توزیع اقلام معیشتی از سوی ستاد اجرایی بین سیل‌زدگان سیریک+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، صبح روز دوشنبه بود که باران سیل‌آسا، مردم و مسؤولان را غافلگیر کرد و آب شهر بندر سیریک را فرا گرفت.

بارش شدید باران در کنار نقص زیرساخت‌های شهری و روستایی باعث شد آب در خیابان‌ها و کوچه‌ها جاری و بدون دعوت قبلی وارد منازل شهروندان سیریکی شود‌.

وقوع این سیل باعث شد منازل شمار متعددی از شهروندان شهر بندر سیریک و پنج روستای شهرستان دچار آب‌گرفتگی شود و زندگی را برای آنان مختل نماید.

از همین رو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با رزمایش احسان و همدلی به یاری مردم شتافت.

چتری که برای رفع مشکلات خانوارهای سیل‌زده سیریک در این شهرستان پهن شد.

به‌زودی «آشپزخانه سیار» در سیریک مستقر می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان هرمزگان در این باره به خبرنگار فارس در سیریک گفت: تا رفع مشکلات مردم سیل‌زده شهرستان سیریک در کنار آنان خواهیم بود و از هیچ تلاشی برای برقراری آرامش دریغ نخواهیم کرد.

منوچهر دانشمند ادامه داد: گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از بدو وقوع سیل در سیریک در کنار مردم این شهرستان حاضر بودند.

وی اظهار داشت: با هدف رفع نیاز اولیه شهروندان زیان‌دیده در سیل گذشته تعداد ۲۰۰ بسته غذایی و تعدادی موکت به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال در بین خانوارها توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان هرمزگان تصریح کرد: گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان سیریک مستقر و آشپزخانه این ستاد نیز با هدف تامین غذای گرم خانواده‌های سیل‌زده راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های متعددی از جمله تعمیرکاران وسایل برقی بزودی در سیریک مستقر و نسبت به تعمیر اقلام آسیب‌دیده سیل‌زدگان اقدام خواهند کرد.

به تمامی سیل‌زدگان «وام» تعلق می‌گیرد

فرماندار شهرستان سیریک نیز در این باره در گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: پس از آرام شدن شرایط موجود در سطح شهر بندر سیریک و پنج روستای شهرستان، اقدامات اولیه جهت رفع مشکلات خانواده‌های آسیب‌دیده صورت گرفت.

احمد جمال‌الدینی اشاره کرد: پس از گذشت دو روز از وقوع سیل در سیریک بحمدالله آرامش نسبی در این شهرستان حاکم شده است و تلاش برای رفع مشکلات خانوارهای آسیب‌دیده ادامه دارد.

وی ادامه داد: پس از انجام مراحل اسکان موقت و توزیع بسته‌های غذایی و اقلام زیستی، اقدامات برای رفع مشکلات بر اساس اولویت‌بندی‌های موجود ادامه دارد و تا رفع تمامی مشکلات، این تلاش‌ها ادامه دارد.

فرماندار شهرستان سیریک تصریح کرد: با حضور نیروهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به تلاش‌ها برای رفع مشکلات سرعت بخشیده شد.

جمال‌الدینی اظهار داشت: برای تمامی خانوارهایی که منازل آنان در سیل گذشته دچار آسیب شده است وام‌های لازم از سوی بنیاد مسکن اختصاص خواهد یافت و امید داریم امورات مربوط به ساخت و تعمیر منازل آسیب‌دیدگان را در زمان کوتاه تسریع بخشیم.

انتهای پیام/۸۸۰۴۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول