اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراضات در کردستان عراق| یک معترض دیگر در سلیمانیه کشته شد

با کشته شدن یک تظاهرات‌کننده در ناحیه «عربت» استان سلیمانیه عراق، شمار قربانیان تظاهرات‌ها به هفت کشته رسید.

اعتراضات در کردستان عراق| یک معترض دیگر در سلیمانیه کشته شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات در اعتراض به فساد، بحران مالی و تأخیر در پرداخت حقوق، در مناطق مختلف استان سلیمانیه در منطقه کردستان عراق، با وجود وضع مقررات آمد و شد در چهار شهر و سه منطقه اطراف آن، دیروز چهارشنبه (۹ دسامبر) نیز ادامه یافت.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» دیروز در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی و حفاظتی مقرهای حزبی در سلیمانیه به تظاهرات‌کنندگان، یک نفر دیگر کشته شد و دو نفر زخمی شدند. به این ترتیب شمار قربانیان اعتراض‌هایی که از دوم دسامبر جاری در مناطق مختلف استان سلیمانیه آغاز شد به هفت کشته و ده‌ها زخمی افزایش یافت.

بنا بر این گزارش، عصر دیروز، نیروهای حفاظتی مقرهای حزبی در ناحیه «عربت» واقع در استان سلیمانیه به سوی معترضان تیراندازی کردند که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو تن منجر شد.

مقامات امنیتی در اقلیم کردستان از نیمه شب سه‌شنبه مقررات منع آمد و شد را در چهار شهر استان سلیمانیه و سه منطقه اطراف آن به مدت ۲۴ ساعت با هدف برقراری امنیت وضع کردند با این وجود دیروز شهر سلیمانیه شاهد تظاهرات مردمی و نافرمانی مدنی و مسدود شدن خیابان‌ها بود.

از دوم دسامبر جاری، شهرهای استان سلیمانیه عراق شاهد اعتراض به وضعیت اقتصادی در منطقه کردستان، تاخیر پرداخت حقوق کارمندان دولتی در سایه تداوم اختلافات میان اربیل و بغداد بر سر نحوه اداره سرمایه‌های نفتی و توزیع درآمدهای آن است. گفته می‌شود از مجموع ۳۹ میلیون نفر جمعیت عراق، پنج میلیون نفر ساکن منطقه کردستان هستند و نزدیک ۱.۲ میلیون نفر آنها خواستار دریافت حقوق به مبلغ ماهیانه ۷۰۰ میلیون دلار هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول