اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تمهیدات نشست کمیسیون بین دولتی محور رایزنی مقامات ازبکستان و لتونی

وزیر کشاورزی لتونی و سفیر ازبکستان در «ریگا» با یکدیگر دیدار و تمهیدات نشست کمیسیون بین دولتی و گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

تمهیدات نشست کمیسیون بین دولتی محور رایزنی مقامات ازبکستان و لتونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «کاسپارس گرهاردس» وزیر کشاورزی لتونی و «قدمبای سلطان اف» سفیر ازبکستان در «ریگا» با یکدیگر دیدار و تمهیدات نشست کمیسیون بین دولتی و گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین در این دیدار در مورد چشم انداز گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های بازرگانی و سرمایه گذاری، حمل و نقلی و لجستیکی، کشاورزی، آموزش عالی و تخصصی، گردشگری، محیط زیستی و توسعه منطقه‌ای، فن آوری‌های اطلاع رسانی و دیگر ابعاد مورد علاقه طرفین تبادل نظر کردند.

وزیر کشاورزی لتونی در مورد زمان مناسب برگزاری نشست کمیسیون بین دولتی دو کشور در همکاری‌های اقتصادی، صنعتی، علمی- فنی تاکید کرد.   

گرهاردس همچنین از اخذ تصمیم زودرس کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد ارائه مقام کشور ذینفع در سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) به ازبکستان و ارسال آن برای بررسی به شورا و پارلمان اروپا استقبال کرد.

وی اظهار داشت که لتونی نیز از تلاش‌های ازبکستان مبنی بر توسعه روابط متقابل اقتصادی و بازرگانی با اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.  

طرفین در پایان این دیدار در مورد تداوم اقدامات برای سازماندهی هشتمین نشست کمیسیون بین دولتی دو کشور در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و بهره برداری موثر از ساز و کارهای موجود به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، لتونی استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 22 اکتبر سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 3 نوامبر سال 1993 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول