اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نجات کوهنورد ٣۵ ساله در ارتفاعات دراک

رئیس جمعیت هلال احمر شیراز از نجات جان یک کوهنورد در ارتفاعات کوه دراک خبر داد.

نجات کوهنورد ٣۵ ساله در ارتفاعات دراک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد جواد رشیدی با اعلام نجات جان کوهنورد ۳۵ ساله در ارتفاعات دراک، اظهار داشت: ساعت ١۶:٣٠ چهارشنبه ۱۹ آذر، طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC  گزارشی مبنی بر سقوط یک کوهنورد در منطقه کوه دراک اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله نجاتگران تیم جستجو و نجات کوهستان پایگاه دراک همراه با خودروی تخصصی به محل حادثه اعزام گردیدند، و پس از رسیدن به منطقه وضعیت مصدوم را بررسی کردند.

رشیدی بیان کرد: در ارزیابی وضعیت مصدوم مشخص شد خانمی ٣۵ ساله با گروه ١٠ نفره در حال صعود به ارتفاعات کوه دراک از مسیر دره علی عسکری، متاسفانه از ارتفاع ١۵ متری سقوط نموده و دچار مولتی تروما شده است . 

وی افزود: نجاتگران با همکاری اورژانس و کوهنوردان حاضر در محل، پس از فیکس کردن مصدوم بوسیله سبد بسکت، مصدوم بدحال را با چند مرحله عمل CPR در بین مسیر به منطقه امن انتقال دادند و به علت وخامت حال مصدوم و نظر کادر اورژانس، مصدوم تحویل بیمارستان شهید رجایی گردید و از مرگ حتمی نجات یافت.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول