اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وکیل بن‌سلمان: ولی‌عهد مصونیت دارد؛ دادگاه واشنگتن شکایت «الجبری» را رد کند

وکیل ولی‌عهد عربستان سعودی از دادگاه آمریکایی که در حال بررسی شکایت «سعد الجبری» علیه موکلش است، اعلام کرد، بن سلمان دارای مصونیت است و دادگاه نمی‌تواند او را محاکمه کند.

وکیل بن‌سلمان: ولی‌عهد مصونیت دارد؛ دادگاه واشنگتن شکایت «الجبری» را رد کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز از رؤیت اسناد مربوط به پاسخ وکیل آمریکایی ولی‌عهد عربستان سعودی در پرونده شکایت یک مقام امنیتی سابق سعودی از محمد بن سلمان بابت اعزام تیم ترور برای کشتن او خبر داد.

مردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبر دادند، دادگاهی در واشنگتن برای «محمد بن سلمان» و سیزده شخصیت سعودی دیگر احضاریه صادر کرد و خواستار حضور آنها در دادگاه برای پاسخگویی به شکایت «سعد الجبری» از آنها شد.

سعد الجبری معاون «محمد بن نایف» ولی عهد پیشین سعودی و مشاور امنیت ملی او در وزارت کشور بود و مسائل مرتبط به او در یک سال گذشته به بحرانی برای ریاض و شخص «محمد بن سلمان» تبدیل شده است.

الجبری با رجوع به دادگاهی در واشنگتن، از ولی‌عهد سعودی شکایت کرد و خبر داد که بن سلمان با اعزام تیم ترور به کانادا به دنبال کشتن او بود.

بنا بر گزارش رویترز، «مایکل کلاگ» وکیل ولی‌عهد عربستان سعودی در نامه به این دادگاه آمریکایی، ضمن رد اتهام‌های وارده در این پرونده اعلام کرد، دادگاه این پرونده را کنار گذارد و بایگانی کند.

وکیل بن سلمان در نامه خود به دادگاه واشنگتن اعلام کرد که ولی‌عهد عربستان سعودی مصونیت دارد و این دادگاه دارای اختیار قانونی و قضایی برای محاکمه او نیست.

در این نامه آمده است: «صرف‌نظر از ادبیات موجود در شکواییه، این شکواییه هیچ اساس قانونی ندارد. (سعد الجبری) می‌تواند هر چه می‌خواهد در روزنامه‌ها بگوید اما این پرونده هیچ جایی در دادگاه فدرال ندارد».

وکیل بن سلمان افزود: «(ولی‌عهد عربستان سعودی) از هرگونه پرونده شکایت در دادگاه‌های آمریکایی مصونیت دارد».

پیش از این نیز یک منبع نزدیک به دیوان پادشاهی سعودی در پاسخ به احضاریه دادگاهی در واشنگتن برای «محمد بن سلمان» و ۱۳ شخصیت سعودی دیگر، مدعی شد که اتهامات سعد الجبری در این خصوص، بی پایه و اساس است.

این مقام ناشناس سعودی گفته بود: «ریاض حاضر است تا پاسخ خود را به شکایت سعد الجبری بدهد و ادعای الجبری که در ۱۰۷ صفحه تنظیم شده، واهی و بدون هیچ ادله‌ای است».

وی همچنین سعد الجبری را به دست داشتن در فسادهای چندین میلیارد دلاری در زمان مسئولیتش در وزارت کشور متهم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول