اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

270 کیلومتر مرز مشترک آذربایجان‌شرقی با کشورهای همسایه/ فعالیت 5500 واحد تولیدی و صنعتی و صادرات به 80 کشورجهان

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ‌گاه شتاب علمی کشور کند نشده و از این پس نیز این موضوع بسیار مهم با سرعت هرچه بیشتر به مسیر خود ادامه خواهد داد.

270 کیلومتر مرز مشترک آذربایجان‌شرقی با کشورهای همسایه/ فعالیت 5500 واحد تولیدی و صنعتی و صادرات به 80 کشورجهان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با تبریک هفته پژوهش به جامعه علمی استان و کشور اظهار داشت: دانشمندان کشور ما خاری در چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و تهدیدی برای استکبار جهانی هستند و بر این اساس به سیاست‌های ذلیلانه‌ای همچون ترور روی آورده‌اند.

 
وی ادامه داد: دانشمندان نقش بسیار موثری در شتاب علمی کشور دارند و باید بیش از پیش به این قشر بها داده و قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان باشیم.
 
پورمحمدی با بیان اینکه دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است، عنوان کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های بسیار مطرح کشور است که با داشتن اساتید و دانشمندان متعهد و متخصص، توانسته بخشی از دانش مورد نیاز کشور را تولید کرده و برای حل مشکلات در بخش‌های مختلف، نسخه پیچی کند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی به نقش استان در برهه‌های حساس کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: خطه آذربایجان در موقعیت‌های مختلفی همچون مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، نقش بسیار مهمی در دفاع از کیان کشور داشته که به جرأت می‌توان گفت ایران، مدیون آذربایجان است.
 
پورمحمدی در ادامه افزود: استان آذربایجان‌شرقی با داشتن بیش از 270 کیلومتر مرز مشترک با کشورهایی همچون جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان همچنین ارمنستان، مرز مشترک داشته و دروازه ورود آسیا به اروپا و همچنین بازار 350 میلیون نفری اوراسیا محسوب می‌شود.
 
وی همچنین به ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان نیز اشاره و تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی با داشتن بیش از پنج هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی و همچنین بیش از 13 واحد خودروسازی از جمله استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 35 درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور در آذربایجان‌شرقی تولید شده و این استان با صادرات شیرینی و شکلات به بیش از 80 کشور جهان، توانسته عنوان پایتخت شیرینی و شکلات ایران اسلامی را از آن خود کند.
 
وی به ظرفیت‌های معدنی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: وجود معادن غنی در استان نیز از دیگر امتیازات خاص آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود. در حال حاضر و با توجه به وسعت و میزان اکتشافات مس در معادن استان، رتبه نخست کشوری در حجم و خلوص اکتشافات را به خود اختصاص داده‌ایم.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌های کشور تاکید و خاطرنشان کرد: هر دانشگاهی باید بتواند به رسالت‌های اصلی خود عمل کند، وگرنه آموزش محض توسط تمام دانشگاه‌ها و بی‌توجهی به کاربردی کردن علم و خلق ثروت در جامعه، راه به جایی نخواهد برد.
 
جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با حضور معاون پژوهش وزیر علوم برگزار شد که در این مراسم 30 نفر از اساتید این دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول