اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

حکم امام(ره) برای آیت‌الله یزدی تودهنی به جریان چپ بود/ چپ‌ها می‌گفتند هر که ما را قبول ندارد اسلام آمریکایی است!

بلافاصله بعد از انتخابات، در ۴ تیر امام(ره) حکم آیت‌الله یزدی را به‌عنوان عضو شورای نگهبان صادر کردند که تودهنی به این جریان و آن کسانی بود که ایشان را متهم به اسلام آمریکایی می‌کردند.

حکم امام(ره) برای آیت‌الله یزدی تودهنی به جریان چپ بود/ چپ‌ها می‌گفتند هر که ما را قبول ندارد اسلام آمریکایی است!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی و مدیرمسئول سابق خبرگزاری فارس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

انتخابات مجلس سوم در اوج اقتدار جریان چپ

انتخابات مجلس سوم انتخابات ویژه و خاصی بود. این انتخابات در اوج اقتدار جریان چپ آن زمان برگزار می‌شد.

این جریان در آن زمان به‌لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گرایشات چپ داشتند. البته وجه تسمیه شناخته‌شده آنها گرایشات اقتصادی‌شان بود.

در آن انتخابات اعضای دفتر تحکیم وحدت خیلی فعال و باانگیزه در کنار کلیت جریان چپ بودند؛ همان‌هایی که امروز تقریبا همگی به‌عنوان جریان اصلاحات شناخته می‌شوند و کلا رویکرد آنها در سیاست خارجی، اقتصاد، فرهنگ و غیره ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

جریان چپ می‌گفت هر که ما را قبول ندارد اسلام آمریکایی است!

در آن زمان حضرت امام(ره) بحثی را درباره اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی مطرح کردند و این جریان با فرصت‌طلبی از فرمایشات ایشان روی یک عده‌ای برچسب اسلام آمریکایی زدند، که ازجمله مرحوم آیت‌الله یزدی بود.

درمجموع آنها جریان اصیل حوزه و جریان متن حوزه علمیه که جامعه مدرسین بود را اسلام آمریکایی لقب می‌دادند و برچسبی بر آنها زدند تا آنها را از میدان به‌در کنند، درحالی‌که خود را اسلام ناب می‌دانستند، با تفکراتی که داشتند و چون این طیف تفکر آنها را قبول نداشتند گفتند هر که ما را قبول ندارد اسلام آمریکایی است.

حکم امام(ره) تودهنی به جریان چپ بود

شرایط آن روز حتی به نحوی رقم خورد که وقتی در آن ایام آیت‌الله یزدی در جایی سخنرانی داشتند، اعضای همین جریان ایشان را به شکل زننده‌ای از منبر پایین کشیدند و با اهانت با ایشان برخورد کردند.

درمقابل اما اتفاق جالب و عجیبی رخ داد اینکه بلافاصله بعد از انتخابات، در ۴ تیر امام(ره) حکم آیت‌الله یزدی را به‌عنوان عضو شورای نگهبان صادر کردند که تودهنی به این جریان و آن کسانی بود که ایشان را متهم به اسلام آمریکایی می‌کردند.

امام برای عضویت در جایگاه مهمی چون شورای نگهبان برای آیت‌الله یزدی حکم زدند و تعابیری در حکم برای ایشان استفاده کردند که در نوع خود جالب بود. ازجمله اینکه گفتند شما از افراد متدین، مورد وثوق، دردآشنای اسلام و انقلاب هستید.

از جامعه مدرسین فاصله بگیرید گرفتار اسلام آمریکایی می‌شوید!

علاوه‌بر این، در مناسبت دیگری در بحث‌های مربوط به اسلام آمریکایی و اسلام ناب، امام(ره) توصیه‌ای به جوانان داشتند که اگر شما از آقایان جامعه مدرسین فاصله بگیرید گرفتار اسلام آمریکایی می‌شوید! این اتفاق افتاد و ان‌شاءالله خداوند آیت‌الله یزدی را رحمت کند که با صبوری درمقابل این شرایط ایستادند.

حضور تمام‌قد آیت‌الله یزدی در دفاع از انقلاب و اسلام

آیت‌الله یزدی به‌دلیل روحیات خاص، صراحت و شجاعتی که در دفاع از مبانی انقلاب داشت، هر جا احساس می‌کرد کسی یا جریانی نسبت‌به این جریان اصیل و متن انقلاب یک زاویه‌ای می‌گیرد و مواجهه نامناسبی دارد، واکنش نشان می‌داد. گاهی مواقع نیز به‌دلیل عرق اسلامی و انقلابی که داشتند، با عصبانیت و تندی موضع می‌گرفتند.

در دورانی که ایشان در ریاست قوه قضائیه بودند، در موضوعات مختلف روحیه ایشان اینچنین بود و بعد از آن هم ادامه داشت. ایشان بی‌وقفه در همه دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب حضور تمام‌قد در دفاع انقلاب و اسلام داشت. هر جایی که احساس می‌کردند باید دفاع کنند، حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول