اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تلاش برای اتمام زهکشی 140 هزار هکتار از اراضی گلستان تا پایان دولت

استاندار گلستان ضمن تقدیر از تلاش‌های آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی در اجرای پروژه‌های زهکشی گفت: قریب به 280 هکتار از اراضی استان نیازمند زهکشی هستند که تلاش داریم تا پایان دولت تدبیر و امید نیمی از آن را به پایان برسانیم تا مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

تلاش برای  اتمام زهکشی 140 هزار هکتار از اراضی گلستان تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس صبح امروز در بازدید از پروژه‌های زهکشی استان در شهرستان بندرترکمن که توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در حال اجراست، اظهار کرد: 120 هزار هکتار از اراضی توسط آب منطقه‌ای و 160 هزار هکتار توسط جهاد کشاورزی زهکشی می‌شود و اقدامات این دو اداره مکمل یکدیگر است و تلاش ما پایان نیم این میزان از زهکشی اراضی تا پایان دولت است.

وی تصریح کرد: رفع مشکلات کسب و کار کشاورزان، افزایش بهره‌وری زمین و جلوگیری از خسارات احتمالی در سیلاب‌ها از مزایای شاخص زهکشی اراضی است که مردم به خوبی می‌توانند آن را در زندگی خود لمس کنند.

استاندار گلستان یادآور شد: سه اقدام اساسی زهکشی اراضی، لایروبی رودخانه‌ها و تکمیل سد نرماب را با قوت ادامه می‌دهیم چرا که اتمام این سه  پروژه اساسی آرامش را در هنگامه سیلاب‌ها به مردم می‌دهد که با کمترین خسارت از آن عبور کنیم.

حق‌شناس گفت: با استفاده از منابع دولت و صندوق توسعه ملی پروژه زهکشی را ادامه می‌دهیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر به تعهدات دولت عمل کنیم.

وی افزود: اعتبارات زهکشی به صورت عادلانه بین دو دستگاه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برای پیشبرد این پروژه توزیع خواهد شد تا آنان نیز بتوانند پاسخگوی پیمانکاران خود باشند.

لازم به ذکراست ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی لم یزرع در گلستان نیازمند زهکشی است.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول