اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«خدمات فنی و مهندسی» حلقه گمشده صنایع کرمانشاه

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی خدمات فنی و مهندسی استان کرمانشاه با گله‌مندی از نادیده گرفتن نقش موثر «خدمات فنی و مهندسی» در صنعت استان، گفت: استفاده از توان انجمن در توسعه پایدار فنی و اقتصادی استان غیرقابل کتمان است.

«خدمات فنی و مهندسی» حلقه گمشده صنایع کرمانشاه

رئوف کویلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: صنعت کشور و به‌خصوص صنایع استان در حال حاضر با چالش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که متاسفانه در بسیاری از آن‌ها نقش واحدهای خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان مشاور و پشتیبان صنعت خالی و نادیده گرفته شده است.

وی در تعریف خدمات فنی و مهندسی، گفت: حل هوشمندانه چالش‌های پیش روی واحدهای صنعتی با به‌کارگیری دانش و تجربه در واقع تعریفی است که می‌توان از خدمات فنی و مهندسی داشت.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی خدمات فنی و مهندسی استان کرمانشاه تصریح کرد: خدمات فنی مهندسی خدمتی‌ست نرم‌افزاری که با تلفیق سخت‌افزار موجود در صنعت می‌تواند موجبات فعالی صنعت استان را فراهم کند.

وی افزود: ما از پیشگامان خدمات فنی و مهندسی در سطح کشور بوده‌ایم و در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان چهارمین انجمن کارفرمایی خدمات فنی و مهندسی کشور به ثبت رسیده‌ایم، اما متاسفانه علی‌رغم هماهنگی‌های اعضای انجمن، از جایگاه مناسب و اثرگذار در بخش صنعت برخوردار نیستیم.

کویلی تصریح کرد: خدماتی همچون شناسایی هزینه نیازهای فناورانه، افزایش بهره‌وری، تهیه طرح‌های امکان‌سنجی، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و نگهداری، اتوماسیون صنعتی طراحی محصول، تدوین استانداردهای صنعتی، بخشی از خدمات قابل ارائه واحدهای فنی و مهندسی است.

وی در ادامه، اضافه کرد: متاسفانه در نهادهای دولتی مرتبط لزوم استفاده از توان مشاوره‌ای واحدهای خدمات فنی مهندسی در توسعه صنعتی نهادینه نشده که استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها در ارتقای بار علمی اعضای انجمن می‌تواند اثربخش باشد و استفاده از توان انجمن در توسعه پایدار فنی و اقتصادی استان غیرقابل کتمان است.

کویلی در پایان رعایت اخلاق حرفه‌ای‌، افزایش دانش تخصصی اعضا‌، تسهیل فضای کسب و کار و بروز بودن علم، دانش و تجربه را عوامل اصلی موفقیت اعضای انجمن عنوان کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول