اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

صدور کشاورز کارت در کردستان آغاز شد/اختصاص 196 میلیارد تومان به کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صدور کشاورز کارت در کردستان آغاز شده است زارعان استان می توانند تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات 12 درصد دریافت کنند.

صدور کشاورز کارت در کردستان آغاز شد/اختصاص 196 میلیارد تومان به کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری در در دومین جلسه هماهنگی صدور کشاورز کارت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: روند صدور کشاورز کارت در کردستان آغاز شده و زارعان متقاضی می‌توانند به ازای هر یک هکتار زمین زراعی، تا سقف 20 میلیون تومان  تسهیلات 12 درصد دریافت کنند.

وی گفت: ۱۹۶ میلیارد تومان برای صدور کشاورز کارت به کردستان اختصاص یافته است که کشاورزان استان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی درخواست خود را مطرح و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق شعب بانک کشاورزی، کشاورز کارت صادر و در اختیار زارعان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه استان کردستان انبار غله کشور است، افزود: در این مرحله بالاترین میزان اعتبار در مقایسه با سایر استان‌های کشور به استان کردستان اختصاص یافته و از زارعان می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای دریافت این تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

سپری تصریح کرد: متقاضیان بر اساس میزان اراضی زراعی خود به ازای هریک هکتار ۲ میلیون تومان (تا سقف ۲۰ میلیون تومان)  تسهیلاتی با مدت بازپرداخت یک ساله و با سود ۱۲ درصد دریافت می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه معمولا میزان اراضی در حال کشت زارعان با میزانی که در نسق‌ها ثبت شده اختلاف دارد ملاک  پرداخت تسهیلات میزان اراضی درحال تصرف بوده و با تائید کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی میزان واقعی اراضی برای زارعان در محاسبات معمول خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: تسهیلات پرداختی از طریق کشاورز کارت برای خرید بذر محصولات استراتژیک( گندم، جو و دانه های روغنی)، کود و سم قابل استفاده است. 

سپری تاکید کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مراکز جهاد کشاورزی باید روزانه بیش  ۲۰ نفر از زارعان متقاضی را  به شعب بانک کشاورزی در شهرستانها معرفی کنند بر اساس آسانکاری که مدیر امور شعب بانک کشاورزی در این راستا به عمل آورده کشاورز کارت در کوتاه ترین زمان ممکن صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روند صدور کشاورز کارت از ابتدای هفته‌جاری در استان شروع شده با هماهنگی‌هایی که با بانک کشاورزی استان صورت گرفته بادی در کوتاه تریت زمان این تسهیلات در اختیار زارعان استان قرار بگیرد.

فهیمی مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این جلسه عنوان کرد: آسانکاری لازم برای صدور کشاورز کارت در تمام شعب بانک کشاورزی استان انجام شد و اولیوت اصلی مدیران شعب بانک کشاورزی  تسریع در صدور کشاورز کارت و جذب این اعتبارات است.

وی تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند از تسهیلات کشاورزی کارت تا سررسید آن برای خرید انواع نهاده‌ای کشاورزی استفاده کنند. 

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول