اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مداح جهادی: کسانی را که باعث سیل خوزستان‌اند، مجازات کنید

سیدرضا نریمانی، مداح اصفهانی گفت: با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در استان خوزستان، برخی مسئولان متخلف بازداشت شدند، اما انتظار داریم مسئولانی که عامل اصلی این اتفاق‌اند نیز مجازات شوند.

مداح جهادی: کسانی را که باعث سیل خوزستان‌اند، مجازات کنید

به گزارش خبرگزاری فارس، سید رضا نریمانی مداح اهل‌بیت (ع) شب گذشته در برنامه تلویزیونی هشت بهشت شبکه اصفهان حضور پیدا کرد و درباره سفر اخیرش به مناطق آسیب‌دیده جنوب کشور توضیحاتی را ارائه داد.

وی درباره ماجرای آبگرفتگی برخی مناطق جنوبی کشور گفت: در جریان بارندگی‌های شدید و البته نبود زیرساخت مناسب برای مهار این مسأله، سبب شده است که شرایط بحرانی برای هم‌وطنان‌مان ایجاد شود. برخی رسانه‌ها به اشتباه از عنوان سیل و سیلاب نام برده‌اند که این عناوین برای مسأله اخیر شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) اشتباه است. سیل یک بلای طبیعی است اما مسأله امروز در ماهشهر و بندر امام به دلیل سوء مدیریت شکل گرفته است.

نریمانی درباره چگونگی حضور برخی مداحان به مناطق آسیب‌دیده جنوب کشور گفت: آقای علیمی با من تماس گرفت و این مسأله را مطرح کرد و نهایتاً تصمیم گرفتیم به مناطق آسیب‌دیده برویم. در میان راه با آقای رسولی و سید امیر حسینی و دوستان دیگر نیز تماس گرفته شد و آنها نیز به جمع ما ملحق شدند.

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: وقتی به مناطق آسیب‌دیده رسیدیم به خیال اینکه همانند اتفاقات مشابه در سال‌های گذشته که بلای طبیعی سیل و سیلاب موجب شده تا زندگی مردم از بین برود ما نیز به کمک مردم می‌رویم اما وقتی به شهر ماهشهر رسیدیم متوجه شدیم خبری از سیل نیست. گله‌ای که مردم ماهشهر نیز داشتند این بود که این مسأله هیچ ربطی به سیل ندارد؛ یعنی کاملاً خطای انسانی و نقص مدیریتی عامل اصلی این اتفاق است.

وی درباره مطالبات مردم منطقه ماهشهر گفت: مردم این منطقه همانند مناطق دیگر آسیب‌دیده، انتظار زیادی از مسئولان ندارند و شاید تنها انتظارشان این است که مسئولان در این موقعیت در صحنه حضور داشته باشند و مشکلات آنها را از نزدیک ببینند و متأسفانه این جزء رویاهای برخی از مردم خوزستان شده است.

 

بخشی از صبحت‌های سیدرضا نریمانی در تلویزیون

نریمانی ادامه داد: ما وقتی سخنان مردم را شنیدیم متوجه شدیم که باید مطالبه مردم را مطرح کنیم. شاید در ابتدا نمی‌دانستیم که این مطالبات را از کدام یک از مسئولان داشته باشیم. به این نتیجه رسیدیم در حضور مردم ویدئویی را ضبط کنیم و خدمت حجت‎‌الاسلام رئیسی، رئیس محترم قوه قضاییه ارسال کنیم. شاید به فاصله چند ساعت از انتشار این ویدئو، نماینده و بازرس ویژه رئیس قوه قضاییه به مناطق آسیب‌دیده آمد. با حضور حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل شور به این مناطق، خبرهای بازداشت برخی مسئولان متخلف منتشر شد اما هنوز هم ما را اقناع نکرد و انتظار داشتیم که مسئولان اصلی که عامل این اتفاق‌اند پاسخگو باشند و مجازات شوند.

این مداح اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه مطالبه مردم را قاطعانه پیگیری خواهیم کرد، گفت: خواسته دیگرمان از آقای درویشیان این بود که این حضور شما مقطعی نباشد و یک اتاق و دفتر در این استان احداث شود تا مردم انتظارات و شکایات‌شان را مطرح کنند.

وی خطاب به برخی مسئولان گفت: ما در کنار شما هستیم و همواره نشان دادیم که در مسائل مختلف می‌توانیم کمک شما باشیم و هیچ نگاه دیگری برای خدمت به مردم در میان جهادگران وجود ندارد. انتظار دیگرمان نیز از برخی مجموعه‌های فرهنگی کشور است که باید نگاه مطالبه‌گرانه از برخی مسئولان داشته باشند و مشکلات مردم را به‌صورت شفاف و منطقی مطرح کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول