اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سرما و یخبندان در 24 استان/هشدار به کشاورزان و دامداران در روزهای سرد و برفی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا یکشنبه ۲۳ آذر، کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز آینده در ۲۴ ‌مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

سرما و یخبندان در 24 استان/هشدار به کشاورزان و دامداران در روزهای سرد و برفی

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش باران و برف و مه آلودگی در استان‌های ساحلی خزر، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و برخی نقاط اردبیل، ارتفاعات استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، برخی نقاط کرمان و سیستان و بلوچستان را شاهدیم.

وی ادامه داد: روز آینده بارش باران و برف و مه آلودگی در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز مرکزی  پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه ۲۲ آذر در خراسان رضوی و به صورت پراکنده و در استان‌های ساحلی خزر بارش برف و باران خواهیم داشت.

* افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها طی 5 روز آینده

اصغری با بیان اینکه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است، گفت: در ۵ روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و افزایش غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

* توصیه به کشاورزان و دامداران در روزهای سرد و برفی

وی اضافه کرد: از فردا تا یکشنبه ۲۳ آذر کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در مناطق و استان‌هایی که ذکر شد، توصیه‌ می‌شود در ‌مزارع و باغات‌ زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها و تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، در دستور کار باشد.

اصغری افزود: همچنین توصیه می‌شود در سالن های پرورش قارچ، گلخانه و انبارها،  تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما و وقوع برف، پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌ها با توجه به کاهش دما و کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت‌ جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی، در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: در سالن‌های مرغداری و دامداری نیز توصیه می‌شود تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن ها با توجه به کاهش دما و برف، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، تهیه خوراک پر انرژی برای دام‌ها با توجه به کاهش دما و برف و جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن‌ها در دستور کار باشد.

* یخبندان در 24 استان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت هشت و یک درجه ‌خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه امروز دریای خزر و خلیج فارس مواج است، افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و زنجان، اردبیل و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر‌، سردترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۲۴ ‌مرکز استان کمینه دما صفر و زیرصفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول