اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

آشنایی با انواع کانکس و کاربردهای آنها

بدون شک تا به حال همه‌ی شما نام کانکس را بارها در موقعیت‌های گوناگون شنیده اید، اما شاید تعریف درست و مناسبی از آن ندانید.

آشنایی با انواع کانکس و کاربردهای آنها

کانکس (conex) در واقع به سازه‌ای گفته می‌شود که از پیش ساخته شده و از آن استفاده‌های گوناگونی می‌شود. در ابتدا این وسیله به عنوان یک محیط مناسب برای سکونت بوده، اما امروزه شاهد استفاده از آن در زمینه‌های گوناگون دیگر نیز هستیم. در ادامه‌ی متن تصمیم داریم شما را با انواع کانکس آشنا کنیم تا در صورت نیاز متناسب با نیاز خود مدل مناسبی را خریداری کنید. همینطور ما بهترین تولید کننده های کانکس را در انتها معرفی خواهیم کرد.

 کانکس ویلایی و مسکونی

کانکس های یکی از پرکاربردترین انواع کانکس محسوب می‌شود که در دو مدل شاهد طراحی آن هستیم. برخی از آن‌ها سازه‌ای همانند یک خانه‌ی ویلایی و لوکس هستند و برخی دیگر ظاهری شبیه به یک سکونتگاه کوچک یا به اصطلاح سرایداری دارند که شما باید متناسب با بودجه و کارایی که از آن انتظار دارید، یکی را انتخاب کنید. استفاده از کانکس مسکونی مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که می‌توان به کاهش هزینه‌ها و ساخت در مدت زمان کوتاه و همچنین قابلیت قابل حمل یا پرتابل بودن آن اشاره کرد.

کاهش هزینه

تصمیم به تهیه این سازه آماده باعث می‌شود هزینه‌های شما مقدار قابل توجهی با کاهش روبرو شوند، چرا که ساخت و ساز به روش سنتی در مقایسه با آماده کردن یک کانکس، زمان بیشتری نیاز دارد و شما باید هزینه‌های بسیاری را در راستای تهیه مصالح، کارگر، رفت و آمد و بسیار مسئله دیگر بپردازید، درحالی‌که تهیه چنین سازه‌ای به نسبت کم هزینه تر است و شما می‌توانید در بسیاری از مواقع این سازه را به روش‌های دیگر ترجیح دهید.

قابلیت جابه‌جایی

دومین مزیتی که برای این سازه‌ی مسکونی در نظر گرفته شده، قابلیت حمل و جابه‌جایی آن است. در بسیاری از مواقع شما تصمیم می‌گیرید به صورت موقت، برای مثال در فصل تابستان یا دیگر ایام تعطیل به باغ، منطقه ییلاقی، قشلاقی یا هر محیط دیگری بروید، اما در آنجا محل مناسبی برای سکونت وجود ندارد و شما نمی‌توانید در آنجا برای خود ملکی را خریداری یا حتی کرایه کنید. در چنین شرایطی شما می‌توانید کانکس مورد نظر خود را با توجه به ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، سفارش دهید تا برای شما ساخته شود.

ساخت کانکس علاوه بر آنکه محیط مناسبی را در اختیار شما برای سکونت قرار می‌دهد، باعث می‌شود بسیاری از مشکلات مربوط به ساخت و ساز، مانند مجوزهای گوناگون، پروانه‌های ساخت و بسیاری دیگر از مسائل پیش نیاید. البته لازم است بدانید که سازه‌ی شما تا زمانی که قابل حمل و جابه‌جایی است نیازی به پروانه ساخت ندارد، ولی اگر می‌خواهید سازه‌ای متصل به فونداسیون و با متراژ بالا داشته باشید، باید مراحل دریافت مجوز و پروانه ساخت را نیز طی کنید.

امکاناتی که کانکس‌های مسکونی و ویلایی در اختیار شما می‌گذارند

کانکس‌های مسکونی همانند یک خانه و ویلای کامل طراحی می‌شوند و تمام امکاناتی که برای یک واحد مسکونی ساخته شده وجود دارد برای این دست از سازه نیز قابل مشاهده است و شما در چنین فضایی نیز حریم و محیط مخصوص به خود را خواهید داشت. در طراحی کانکس‌ها شاهد طراحی بخش‌های گوناگونی چون اتاق خواب، کمد، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، انباری و ... هستیم؛ البته توجه داشته باشید امکانات و تجهیزات سازه شما به مقدار متراژی که برای این سازه در نظر دارید نیز بستگی دارد.

کانکس اداری

کانکس اداری نیز سازه‌ای از پیش ساخته محسوب می‌شود که به عنوان یک دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعداد مشخصی از پرسنل در آن مستقر و مشغول به فعالیت می‌شوند. این نوع از سازه می‌تواند به صورت موقت یا دائمی مورد استفاده قرار بگیرد و راحتی کاملی را برای کارمندان رقم بزند؛ همچنین می‌توانید از انواع کمد، فایل‌های اداری، مبلمان و هر چیز دیگری که یک دفتر کار نیاز دارد، برای این محیط نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید کانکس اداری از انواع و مدل‌های گوناگونی برخوردار است که هر کدام ویژگی مربوط به خود را دارند.

کانکس سالنی: همانطور که از نام این نوع از سازه مشخص است، شما تنها یک سالن در طراحی آن می‌بینید و امکاناتی نظیر آشپزخانه، اتاق، سرویس بهداشتی و ... برای این سازه در نظر گرفته نمی‌شود. به طور معمول این سازه در ابعاد 12 متری ساخته می‌شود، اما امکان تغییر این متراژ با توجه به سلیقه فرد نیز وجود دارد.

کانکس دو اتاقه: برای این نوع از سازه دو اتاق بزرگ در نظر گرفته شده است که هر دوی این اتاق‌ها با یک در به بیرون کانکس راه دارند و برای هر یک از آن‌ها امکاناتی چون سیستم گرمایش و سرمایشی، برق، تلفن و ... نیز وجود دارد.

کانکس دو اتاقه + آبدارخانه + سرویس بهداشتی: این دست از کانکس‌ها به نوعی کامل ترین سازه‌ای به نظر می‌رسند که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک مکان مناسب برای کارهای اداری استفاده کنید.

انواع کانکس‌ نگهبانی

از دیگر انواع این سازه می‌توان به نوع نگهبانی نیز اشاره داشته باشیم. کیوسک نگهبانی را بیشتر مواقع جلوی درب یک مجموعه و شرکت می‌توانید مشاهده کنید که یک فرد درون آن قرار دارد و وظیفه‌ی خود که محافظت از مجموعه است را انجام می‌دهد. سازه معرفی شده عموما قابلیت حمل و جابه‌جایی را دارد و شما می‌توانید از آن در محیط مورد نظر خود استفاده کنید.

کیوسک‌های نگهبانی عموما در اندازه و طرح‌های گوناگون طراحی شده اند؛ برای مثال برخی از آن‌ها ظاهری ساده دارند و مناسب برای نگهبانی در کارگاه های عمرانی هستند و برخی دیگر ظاهری مجلل و لوکس دارند که مناسب برای استفاده در محیط‌هایی تجاری و اداری هستند. در ساخت یک کیوسک نگهبانی خوب باید به مسائل گوناگونی توجه شود، برای مثال طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که دید مناسبی را برای فرد به وجود آورد.

کانکس کارگاهی

کانکس کارگاهی عموما به کانکسی گفته می‌شود که از آن در محیط‌هایی که یک پروژه در حال انجام است، استفاده می‌شود و یک محیط مناسب برای اسکان کارگران محسوب می‌شود. این نوع سازه در میان انواع گوناگون کانکس ارزان و مقرون به صرفه تر است و تا به حال دو نوع متفاوت از آن طراحی شده که در ادامه هر یک از آن‌ها را برای شما بررسی می‌کنیم تا با ویژگی هر یک آشنا شوید.

کانکس کارگاهی سنگین

 آهن آلاتی که در ساخت این مدل از سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار هستند و سازه‌ای مناسب برای استفاده در پروژه‌های بلند مدت محسوب می‌شوند؛ همچنین افرادی که پروژه‌های متفاوتی را در اختیار می‌گیرند و پس از پایان یکی به سراغ دیگری می‌روند، می‌توانند از این نوع سازه استفاده کنند و با یک‌بار هزینه نیاز خود را به طور کامل برطرف کنند.

کانکس کارگاهی سبک

اگر شما برای یک پروژه کوتاه مدت به یک سازه نیاز دارید، کانکس کارگاهی سبک انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. این سازه در مقایسه با مدل سنگین، از مصالح و آهن آلات کمتری برخوردار است و امکان دارد پس از مدتی کیفیت خود را از دست بدهد؛ بنابراین باید با توجه به مدت زمان و نوع پروژه‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد یکی از انواع این کانکس را تهیه کنید. کانکس های کارگاهی اکثرا پس از اتمام پروژه ها در بازار فروخته می شوند. بنابراین شما می توانید کانکس دست دوم کارگاهی را نیز پیدا کنید.

کانکس فروشگاهی

از دیگر انواع گوناگونی که برای این سازه می‌توان آن را در نظر گرفت؛ کانکس فروشگاهی است. امکان جابه‌جایی این نوع از سازه به شما امکان انتقال آن از یک منطقه به منطقه دیگر را می‌دهد. دکه‌های روزنامه فروشی را می‌توان مثال خوبی از این نوع کانکس در نظر گرفت. کانکس فروشگاهی در صنف‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از طرفی شما می‌توانید برای آن از آن دوربین‌های مدار بسته نیز استفاده کنید که این کار موجب بالا رفتن امنیت استفاده از این سازه می‌شود.

این نوع سازه می‌تواند برای راه اندازی مشاغل گوناگونی چون تاسیس سوپرمارکت، فروشگاه، رستوران، فست فودی و ... کارآمد باشد؛ از طرفی به دلیل عایق بندی بودن آن در برابر سرما و گرما، امکان استفاده از آن در هر موقع از سال وجود دارد. مشخصات فنی که برای نوع سازه فروشگاهی انتخاب می‌شود، گوناگون است و باید بر اساس استفاده‌ای که تصمیم دارید از آن داشته باشید، آن را تعیین کنید.

در انتخاب این نوع از کانکس می‌توانید به موارد گوناگون دیگری نیز توجه داشته باشید؛ برای مثال بهتر است تمام کانکس را با ماده ضد زنگ پوشش دهید، کف آن را با استفاده از سرامیک، سرامیک کاری کنید و یک نورپردازی مناسب برای آن در نظر بگیرید؛ این دست از موارد به شما امکان می‌دهد که فروشگاه لوکس تری داشته باشید و به خوبی از آن کسب درآمد کنید. هزینه تهیه کانکس فروشگاهی با توجه به عوامل گوناگونی تعیین می‌شود و شما می‌توانید با مطرح کردن درخواست‌های خود برای مراکزی که کار ساخت این سازه را انجام می‌دهند، از این موضوع مطلع شوید.

کانکس چرخ‌دار

تنها تفاوت نوع چرخ‌دار این سازه در مقایسه با دیگر انواع آن، در چرخی است که برای آن مورد استفاده قرار گرفته که عموما این تعداد دو یا چهار چرخ در نظر گرفته شده است. کاربردهای بسیاری برای این نوع از کانکس وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد امور خود را با راحتی بیشتر انجام دهید. برای مثال می‌توان از آن به عنوان یک رستوران سیار، کاروان توریستی، کیوسک خدمات شهری، پلیس راه و ... استفاده کرد. دقت داشته باشید استفاده از این کانکس برای هر نوع از فعالیت‌های ذکر شده به طراحی متفاوتی نیازی دارد و بهتر است اصول مربوط به هر کدام رعایت شود.

شما می‌توانید این نوع از کانکس را با استفاده از خودرو شخصی خود جابه‌جا کنید؛ توجه داشته باشید در محور جلویی این کانکس قابلیت فرمان پذیری وجود دارد و باعث می‌شود در مسیرهایی که پیچ دارد، مشکلی برای جابه‌جایی این کانکس پیش نیاید و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

 کانکس پانلی – ساندویچ پانل

سازه‌ی پانلی، سازه‌ای از پیش ساخته محسوب می‌شود که مناسب برای استفاده در محیط‌های سخت اقلیمی است؛ برای مثال اگر شما تصمیم به خرید سازه‌ای برای محیط بسیار سرد و یا بسیار گرم دارید، باید به سراغ مدل پانلی بروید. دلیل مقاومت این سازه در برابر گرما و سرما، موادی محسوب می‌شود که در زمان ساخت این سازه مورد استفاده قرار گرفته است. مصالح و موارد به کار رفته در این سازه تشکیل شده از پانل با عایق پلی اورتان هستند.

از مزیت‌های این نوع از کانکس می‌توان به استفاده از آن در هر محیط آب و هوایی، طول عمر بالا و مقاومت بالایی که دارد اشاره کرد؛ اما در کنار این مزیت‌ها معایبی چون قیمت به نسبت بالا، طرح‌های ساده و محدودیت‌هایی که در اجرا دارند را باید در نظر گرفت.

 

کانکس پلیس

از دیگر انواع کانکس می‌توان به سازه‌هایی که عموما در بین راه‌ها برای ایستگاه‌های پلیس در نظر گرفته می‌شود نیز اشاره داشت. برای این دست از کانکس‌ها امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد که امکان استفاده از آن را راحت کرده است.

همانطور که مطالعه کردید، این سازه در انواع گوناگونی طراحی شده است و شما می‌توانید متناسب با نیاز و کاربردی که از آن انتظار دارید، مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.

دپوماشین ، تولید کننده انواع کانکس با بهترین کیفیت

ما تمامی کانکس های پر مصرف بازار را به شما معرفی کردیم. شما برای خرید کانکس بایستی از یک تولید کننده و کانکس ساز خوب خریداری کنید تا محصول خریداری شده کیفیت بالایی داشته باشد. دپوماشین بزرگترین و قدیمی ترین شرکت کانکس سازی در ایران است که بیش از نیم قرن سابقه دارد. در صورتی که قصد خرید دارید ما به شما کانکس دپوماشین را پیشنهاد می‌دهیم؛ شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت از انواع محصولات آن‌ها دیدن و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول