اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهبود وضعیت کرونایی استان اصفهان/ محدودیت‌ها، وضعیت را نارنجی کرد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:شرایط استان اصفهان نسبت به هفته‌های قبل تغییر کرده است و از دو هفته گذشته روند کاهشی در استان در زمینه موارد ابتلا و بستری را شاهد بودیم.

بهبود وضعیت کرونایی استان اصفهان/ محدودیت‌ها، وضعیت را نارنجی کرد

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: شرایط استان اصفهان نسبت به هفته‌های قبل تغییر کرده است و از دو هفته گذشته روند کاهشی در استان در زمینه موارد ابتلا و بستری را شاهد بودیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه موارد بستری در استان اصفهان به کمتر از هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است افزود: از روزهای قبل بیماران بستری در آی سی یو هم شروع به کاهش کرده، اما موارد فوت همچنان بالا است و امیدوار هستیم در هفته‌های آینده این روند نیز بهبود پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه تغییراتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم ناشی از محدودیت‌ها و هوشیاری بهتر مردم است گفت: در آبان ماه پیش‌بینی کردیم که تعداد بیماران بستری به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برسد اما با اعمال محدودیت‌ها از ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تجاوز نکرد و موارد بستری بر روی این عدد متوقف شد و در ادامه شروع به کاهش کرد.

نجیمی با بیان اینکه این روند کاهشی بسیار می‌تواند شکننده باشد در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، عنوان کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی دوباره رعایت نشود، شرایطی مشابه اردیبهشت ماه ایجاد می‌شود؛ در اوایل خرداد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردیبهشت ماه و بازگشایی بدون برنامه‌ریزی شده، خرداد ماه با موج افزایشی کرونا شروع شد و تا همین اواخر هم شاهد همان موجی بودیم که از خرداد ماه در استان اصفهان آغاز شده بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌های استان اصفهان تقریباً  نصف خالی شده است و بیمارستان الزهرا (س) به کمتر از ۲۵۰ بیمار و بیمارستان شریعتی نیز به ۱۵۰ بیمار رسیده است در حالی که در هفته‌های گذشته این دو بیمارستان مرجع، صددرصد ظرفیت آن تکمیل بود و صف انتظارهای طولانی برای پذیرش تخت‌های بستری در این بیمارستان‌ها وجود داشت و به همین دلیل از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استفاده کردیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم از دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم مناسبتی و جشن‌ها خودداری کنند، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم روند کاهشی ابتلا و موارد بستری در استان اصفهان ادامه داشته باشد، در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، حتی رنگ نارنجی شهر اصفهان به سمت رنگ زرد و شرایط بهتر تغییر می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول