اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت تکمیل زنجیره صنایع فولادی در آذربایجان‌شرقی/ اشتغال 12 هزار نفر در شهرک‌های خصوصی و تخصصی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تکمیل زنجیره صنایع فولادی در استان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ماست و در این زمینه آماده هرگونه حمایت از فعالان بخش خصوصی هستیم.

ضرورت تکمیل زنجیره صنایع فولادی در آذربایجان‌شرقی/ اشتغال 12 هزار نفر در شهرک‌های خصوصی و تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌آباد، محمدرضا پورمحمدی در مراسم اعطای پروانه شهرک صنعتی غیردولتی کاوه تیکمه‌داش با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری(مدظله) اظهار داشت: رونق تولید و افزایش اشتغال‌زایی برای جوانان یکی از اصلی‌ترین راهبردهای مورد نیاز کشور در شرایط کنونی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه محوری، وحدت و همدلی نیز رمز اصلی کشور برای عبور از شرایط سخت است که در این زمینه نیز تمام مدیران استان با یکدیگر همدل و هماهنگ هستند.
 
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش شهرک‌های تخصصی و خصوصی تولیدی و صنعتی در استان ابراز کرد: تعداد این شهرک‌ها در استان روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر بیش از 12 هزار نفر از طریق ایجاد این شهرک‌های خصوصی، مشغول به کار شده‌اند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه یادآور شد: مدیریت ارشد استان آمادگی خود را برای هرگونه حمایت از افزایش تولید در استان و حمایت از فعالان این حوزه اعلام  می‌کند.
 
پورمحمدی همچنین ابراز کرد: تکمیل زنجیره صنایع فولاد در استان یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های ماست که با آغاز به‌کار این شهرک، بخشی از اهداف و برنامه ریزی‌های ما محقق می‌شود.
 
گفتنی است در این مراسم، پروانه فعالیت کارخانه فولاد کاوه نیز به دست استاندار آذربایجان‌شرقی اهدا شد.
 
این کارخانه در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته تیکمه‌داش با هدف ایجاد اشتغال مستقیم برای 250 نفر همچنین اشتغال غیرمستقیم برای یک هزار نفر تاسیس شده است.
 
فعالیت این کارخانه بخشی از نیاز واردات مقاطع فولادی در کشور را برطرف ساخته و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
 
شهرستان بستان‌آباد از جمله شهرستان منتخب توسعه استان است که دکتر پورمحمدی در سفر امروز خود به این شهرستان، علاوه بر دیدار با امام جمعه و بازدید از کارخانه بازیافت کاغذ پاکرول جام، یک واحد تولید اکسیژن و پروژه برق‌رسانی یکی از روستاها را نیز افتتاح کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول