اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بخش اتفاقات بیمارستان فیروزآباد دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: گسترش بخش اتفاقات بیمارستان فیروزآباد تا پایان سال به سرانجام و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش اتفاقات بیمارستان فیروزآباد دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، مهرزاد لطفی امروز در بازدید از بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد که به همراه نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیروکارزین و فراشبند ، فرماندار و برخی از مسئولان شهرستانی صورت گرفت از  بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله سی‌سی‌یو،  آی‌سی‌یو، جراحی مردان، اتفاقات، رادیولوژی و دیگر بخشها بازدید کرد.

 وی پس از این بازدید در نشستی که در سالن اجتماعات فرمانداری فیروزآباد برگزار شد، اظهار داشت: فیروزآباد دلگرمی منطقه است و شهرستانهای قیروکارزین و فراشبند و بخش های اطراف آنها به فیروزاباد دلگرم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خواسته‌های نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد قیروکارزین و فراشبند جمع‌بندی شده و پس از دسته‌بندی میان معاونان دانشگاه بررسی و تلاش بر آن است که از این بازدید، نتیجه مطلوب داشته باشیم.

بهره‌برداری از بخش اتفاقات تا دهه فجر

لطفی اظهار داشت: فیروزآباد قطب درمانی بوده و باید مانند نگین در منطقه بدرخشد پس وظیفه ما است که به بهترین شکل  خدمت رسانی در حوزه سلامت را داشته باشیم.

وی بیان کرد: گسترش بخش اتفاقات بیمارستان تا پایان سال به سرانجام  و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اهدا اوراق یک میلیارد تومانی به عنوان هدیه سفر به فیروزآباد اشاره کرد و گفت: دو تصمیم امروز در حین بازدید اتخاذ شد که تعمیر سقف اتاق عمل و دوم ساختمان غربالگری سرطان را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

لطفی اظهار داشت: تلاش می کنیم که بخش تکمیل و توسعه ساختمان اتفاقات این بیمارستان تا پایان سال به بهره برداری و در دهه فجر افتتاح شود.

خرید و نصب سی‌تی‌اسکن جدید بیمارستان فیروزآباد

وی از خرید و نصب سی تی اسکن جدید در این بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد:  تاکنون سی‌تی‌اسکن  این بیمارستان مربوط به بخش خصوصی بوده که از این پس، دستگاه سی‌تی‌اسکن مربوط به مجموعه درمان در این مرکز راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد : سی‌تی‌اسکن جدید یکی از دستگاه های مدرن با قابلیتهای پیشرفته که به زودی ساختمان آن آماده و به همراه دستگاه یو پی اس  و چهار نیروی مربوط به بخش سی‌تی‌اسکن به کارگیری خواهد شد.

احداث ساختمان شبکه بهداشت

لطفی با اشاره به وضعیت ساختمان شبکه بهداشت افزود : ساختمان شبکه فیروزآباد از اولویت های ما است که در استان ۵ ساختمان در نظر گرفته شده که فیروزاباد اولویت نخست ما است.

 وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان و تقویت سیستم اکسیژن بیمارستان از تجهیزاتی است که اعتبار آن در نظر گرفته شده و به زودی نصب و راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به خواسته فیروزآباد مبنی بر افزایش داروخانه شبانه روزی این شهرستان اضافه کرد: افزایش داروخانه شبانه روزی با اشاره به نیاز شهرستان موافقت خواهد شد و داروخانه‌ دکتر شنبدی به صورت شبانه‌روزی مورد تایید خواهد بود.

در این جلسه مطالباتی از سوی بیمارستان صورت گرفت که از جمله مطالبه معوقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به سال ۹۴ و مقرر شد مساعدت لازم صورت گیرد.

سالهای پیش در حق فیروزآباد اجحاف شده است

در ادامه نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه کرونا به عنوان یک معضل جهانی در دنیا و ایران فراگیر شده است، اظهار داشت: در استان فارس با حضور سربازان جبهه سلامت توانستیم با این معضل مقابله کنیم.

محمدمهدی فروردین با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات در شهرستان فیروزآباد، این امر را موجب کاهش بار مراجعه به مرکز استان دانست.

وی افزود: مدافعان سلامت  و کادر پرستاری و پزشکی به صورت شبانه‌روز و مخلصانه در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند.

نماینده مردم شهرستانهای فیروزاباد، قیروکارزین و فراشبند بیان کرد: پذیرش خطرها توسط کادر درمانی برای پیشگیری از گسترش بیماری، کاری مهم و بسیار ارزشمند است که با هیچ تلاشی نمی‌شود نسبت به جبران آن در شرایط کنونی جامعه اقدام کرد.

ضرورت تعریف طرح‌ها و پروژه‌های محوری

وی گفت:  اگر مردم از نعمت ارزشمند سلامتی برخوردارند به خاطر فداکاری پرستاران و پزشکانی است که ماه‌های متمادی است به رغم دوری از خانواده به مبارزه با کرونا مشغول هستند.

فروردین در بخش دیگری با اشاره به اجحاف در حق شهرستان و حوزه انتخابیه در سالهای گذشته، اضافه کرد: بدون اینکه کسی را متهم کنم می‌گویم در گذشته در حق فیروزاباد بی عدالتی و اجحاف شده است.

نماینده مردم فیروزاباد، قیروکارزین و فراشبند تاکید کرد: فیروزآباد اجرای نیازمند طرح‌ها و پروژه‌های مهم و محوری برای ایجاد تحول است.

آمار بیماران کرونایی بستری از ۵۰ به ۱۷ نفر بستری رسیده است

فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز در این مراسم اظهار داشت : از زمان پیداش بیماری کرونا با  اقدامات خوبی که در دولت صورت گرفت و پیگیری مسئولان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، طرح توسعه بیمارستان به بهره‌برداری رسید که در این شرایط حساس به مجموعه و کادر درمانی ما کمک کرد.

 سیدکمال علوی گفت: اگر بهره برداری از این مجموعه نبود معضل بزرگی برای شهرستان فیروزآباد که قطب درمانی است به وجود می آمد چرا که اکنون تمام بیماران کویید ۱۹ در شهرستان فیروزآباد بستری و مورد درمان قرار می‌گیرند.

فرماندار فیروزآباد اضافه کرد:  امروز ما از بیش از ۵۰ نفر  بستری به ۱۷ بستری در بیمارستان  رسیده  که امیدواریم با ادامه روند کنترل‌ها ما به شرایط زرد و در نهایت سفید برسیم.

 وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که بحرانی شد نبود دستگاه اکسیژن ساز  بود، گفت:  چون طرح توسعه در بیمارستان صورت گرفته به خصوص در این شرایط ممکن است بخش‌های جراحی و نیازهای بعدی پیش رو قرار گیرد.

فیروزآباد نیازمند بخش دوم توسعه مرکز اورژانس

فرماندار شهرستان فیروزاباد با اشاره به اورژانس بیمارستان اظهار داشت :  از سال پیش تا کنون  مقرر بود که بخش اورژانس به بهره‌برداری برسد و با توجه به اینکه تقریبا ۱۰ هزار تردد روزشمار عادی در محور ترانزیت جاده عسلویه به سمت فیروزآباد وجود دارد، ضرورت وجود اورژانس مشهود بود.

علوی گفت :  آمار تصادفات در این شهرستان بسیار بالا  بوده  و اگر  از مرکز اورژانس آمار  تصادفات و تعداد افرادی را که با اورژانس انتقال داده می‌شود گرفته شود،  نیاز به بخش دوم و توسعه اورژانس یک امر اجتناب ناپذیر و ضرورت اولیه برای بیمارستان شهرستان است.

وی با اشاره به بخش غربالگری سرطان خاطرنشان کرد: بخش غربالگری سرطان بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته که ضرور ی است تامین اعتبار اورژانس بیمارستان و غربالگری سرطان، اتاق عمل مصوب گردد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد تصریح کرد :  از پیگیری‌های نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به دیدارهای که با وزیر و معاونان وزیر بهداشت داشته و دستورات را در ارتباط با تجهیزات بیمارستانی گرفته  که ۶ قلم از این وسایل تحویل شهرستان شده  و با توجه به توافق رئیس بیمارستان جابجایی صورت گرفته است.

علوی افزود : از دیگر پیگیری‌های نماینده، دیدار با دکتر تبریزی دستور پ ابلاغ شد و  جهت شبکه بهداشت، مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تفاهم نامه وزیر بهداشت با حواله ۲۴۰ ابلاغ شده و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برای حوزه انتخابیه شهرستان فیروزآباد فراشبند قیروکارزین ابلاغ کرده است.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول