اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رتبه دوم قم در استفاده از تسهیلات کرونایی/زنجیره ارزش افزوده در قم ناقص است

معاون اقتصادی رئیس جمهور، استان قم را در استفاده و جذب اعتبارهای مختلف جزو استان های پیشرو خواند.

رتبه دوم قم در استفاده از تسهیلات کرونایی/زنجیره ارزش افزوده در قم ناقص است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد نهاوندیان امروز و در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران به تلاش مدیران این استان برای رونق تولید و تجارت اشاره کرد و بیان داشت: طبق گزارش اعلام شده در این نشست، 22 واحد تولیدی در قم احیا شده و به چرخه تولید بازگشته اند که این امر بسیار خوشحال کننده است.

وی در ادامه به برخی پروژه های استان مانند صنعت کفش و آب صنعتی اشاره و اضافه کرد: پیشنهادهایی در این جلسه درباره تفویض برخی اختیارها به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان داده شد که این پیشنهادها از مسیر تعامل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی با محموعه مدیریت استان پیگیری خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با مثبت ارزیابی کردن مبارزه با کرونا در استان قم و تبدیل وضعیت این استان از قرمز به نارنجی خاطر نشان کرد: بیشترین آسیب های کرونایی مربوط به بخش خدمات و اصناف است که امیدواریم با طرح ریزی و اجرای بسته های حمایتی بتوان رونق را به این بخش ها بازگرداند.  نهاوندیان سپس به برخی رسته های به شدت آسیب دیده از کرونا مانند رسته گردشگری پرداخت و ابراز امیدواری کرد تسهیلات مربوط به این رسته هم بتواند تاب مقاومت بیشتری برای این حوزه پدید آوَرَد.

وی ادامه داد: به طور کلی افق سه ماه باقی مانده از سال جاری و همچنین سال آینده افق مثبت تری است و امیدواریم حاصل این مشورت ها و تلاش مسؤولان به بهبود وضعیت مردم منجر شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در قم بیان ;vn: استان قم در جذب این تسهیلات موفق بوده و رتبه دوم را در بین استان های کشور کسب کرده است، در عین حال که تصمیم دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تعریف بسته های حمایتی، با اولویت کسب و کارهای بیشتر آسیب دیده مانند گردشگری آغاز می شود.

وی افزود: حوزه ورزش و حوزه فرهنگ و هنر نیز از جمله آسیب دیدگان کرونا هستند که استان قم در زمینه فرهنگ و هنر و صنعت نشر می تواند بیشترین تسهیلات را جذب کند.

نهاوندیان همچنین اذعان کرد: البته دیگر اصناف و از جمله اصناف خرده فروش مانند سوهان نیز باید در استان قم مورد حمایت قرار گیرند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در عین حال به اهمیت موضوع تکمیل زنجیره ارزش افزوده در قم اشاره کرد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش افزوده بسیار مهم است که این امر در برنامه ریزی های تولید و صادرات بویژه در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مورد توجه است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در قم و در دوره های گذشته برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده برنامه ریزی های جدی نشده است، بویژه آن که ما در این عرصه به جذب سرمایه نیاز داریم، به بیان دیگر فضای کسب و کار باید به گونه ای باشد که سرمایه گذاران به فعالیت و سرمایه گذاری در استان قم ترغیب شوند که در این زمینه نیز باید اهتمام جدی وجود داشته باشد و پیگیری های لازم از سوی مدیریت استان صورت گیرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول