اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: باید برای حفظ فشار بر آژانس علیه ایران با اروپایی‌ها هماهنگ باشیم

یک مقام ارشد آمریکایی گفته واشنگتن باید فشار روی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را حفظ کند.

آمریکا: باید برای حفظ فشار بر آژانس علیه ایران با اروپایی‌ها هماهنگ باشیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الیوت آبرامز»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و ونزوئلا گفته کشورش باید فشار روی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را حفظ کند.

آبرامز در مصاحبه‌ای با پایگاه «الجماینر» گفت هدف دولت «دونالد ترامپ» از اعمال فشارها علیه تهران، ایجاد اهرم فشار علیه ایران و آوردن این کشور پای میز مذاکره بوده است.

او گفت: «هدف فشار حداکثری، ساختن اهرم فشاری بود که بتوان از آن برای وادار کردن ایران به توقف اقدامات شرورانه‌اش استفاده کرد. رئیس‌جمهور همیشه گفته که پیش‌بینی می‌کند مذاکراتی با ایران انجام خواهد شد و هدفش از این سیاست، ایجاد اهرم فشار برای آن مذاکرات است که اکنون به آن دست‌پیدا کرده‌ایم.»

الیوت آبرامز در ادامه به دولت بعدی آمریکا توصیه کرد که از این «اهرم فشار» که به ادعای او موفقیت‌آمیز بوده علیه ایران استفاده کند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سئوال که چه اقدامات دیگری برای تغییر رفتار ایران می‌توان انجام داد گفت: «لازم است هماهنگی‌های بین‌المللی زیادی انجام شود. بدون فشار حداکثری، من فکر نمی‌کنم می‌توانستیم شاهد همکاری‌هایی باشیم که بین اسرائیل، بحرین و امارات اتفاق افتاده است. خیلی مهم است.»

وی اضافه کرد: « برای حفظ فشار بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لازم است با اروپایی‌ها به خصوص انگلیس، فرانسه و آلمان که در مذاکرات با ایران در سال ۲۰۱۵ شرکت داشتند هم هماهنگ باشیم.»

او همچنین گفت که از دولت آتی آمریکا انتظار دارد این را درک کند که واشنگتن دست برتر را در مذاکره با ایران دارد.

آبرامز تصریح کرد: «امید دارم دولت بعدی بداند که ما دست بالاتر را داریم. اقتصاد ایران ضربه خورده است. دلیلی وجود ندارد که ما همه نوع امتیاز به ایران بدهیم... امید من این است که از اهرم فشاری که ایجاد شده استفاده شود و ما مشخصاً امیدواریم که بازگشت به برجام اتفاق نیفتد.»

او اضافه کرد: «توصیه من درباره مذاکره با ایران این است که درک شود که ایالات متحده دست بالاتر را در اختیار دارد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام به اقدامات تحریک‌آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است. 

این اقدامات بخشی از سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» است که ترامپ وعده داده بود اجرای آن تهران را به حضور بر سر میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی به جای «برجام» وادار خواهد کرد.

وعده‌های ترامپ در این خصوص ناکام ماند و او به همین دلیل، آماج حملاتی تند از سوی محافل سیاسی آمریکا قرار گرفت. منتقدان ترامپ از او به دلیل نداشتن راهبرد، افزایش بی‌مورد تنش‌ها با ایران و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول