اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا ترکیه را تحریم می‌کند

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند آمریکا قصد دارد ترکیه را به دلیل خریداری سامانه پدافند موشکی اس‌۴۰۰ از روسیه تحریم کند.

آمریکا ترکیه را تحریم می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند آمریکا قصد دارد ترکیه را به دلیل خریداری سامانه پدافند موشکی اس‌۴۰۰ از روسیه تحریم کند.

این تحریم‌ها «حوزه ریاست صنایع دفاعی» که مسئولیت تأمین فناوری‌های نظامی برای ترکیه را بر عهده دارد و رئیس آن،«اسماعیل دیمیر» را هدف قرار خواهد داد.

آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند که استفاده ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از اس-۴۰۰، تهدیدی برای این ائتلاف نظامی غربی است اما آنکارا این موضوع را رد و بر نیازش به این سامانه برای دفاع از ترکیه تاکید کرده است.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ماه گذشته در واکنش به انتقادها گفت از آنجایی که برخی کشورهای عضو ناتو در حال حاضر از سامانه‌های پدافندی «اس-۳۰۰» که ساخت روسیه است استفاده می‌کنند، پس آنکارا هم سامانه اس-۴۰۰ خود را به کار خواهد گرفت.

۲۰ کشور جهان از جمله بلغارستان، یونان و اسلواکی که اعضای ناتو هستند، از روسیه سامانه پدافندی اس-۳۰۰ خریداری کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا تهدید کرده هر کشوری که از روسیه این سامانه‌ها را خریداری کند، تحریم می‌شود.

کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی ۲۰۲۰، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به صورت کامل از برنامه تولید مشترک «اف-۳۵» کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول