اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

22 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در زنجان افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح 22 واحد مسکن مددجویی همزمان با هفته جهانی افراد دارای معلولیت در استان خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در زنجان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

22 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی با اشاره به اینکه برای احداث 22 واحد مسکن 410 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و 295 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است، اظهار کرد: 15 واحد در شهرستان زنجان، 5 واحد در شهرستان خدابنده، یک واحد در شهرستان طارم و یک واحد در شهرستان ابهر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد .

وی با بیان اینکه تامین مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر، اولویت اصلی بهزیستی است، افزود: در مناطق روستایی استان نیز250 خانوار دارای ۲ معلول و بیشتر شناسایی شده است که 153 مورد قرارداد احداث مسکن برای آنان منعقد شده است و ساخت 140 واحد مسکونی در مرحله پایان کار قرار دارد.

محمدی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بهزیستی با سازمان بسیح سازندگی کشور در خصوص مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولان و کمک به اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: سهم استان از این تفاهم‌نامه مناسب‌سازی حدود 200  واحد مسکونی معلولان طبق سهمیه و برش تعیین شده دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور است که این مهم در حال انجام است.

وی ادامه داد: اقدام به موقع، سریع و جهادی در دسترس پذیری و مناسب سازی محل زندگی افراد دارای معلولیت، هزینه‌کرد بهینه اعتبارات در حوزه دسترسی و مناسب سازی، ایجاد وحدت رویه در اقدامات مناسب سازی و جلوگیری از موازی کاری‌های موجود از اهداف اختصاصی مناسب سازی مسکن مددجویی است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: به موجب ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق معلولان، افراد دارای معلولیت و مددجویان دارای پرونده زیر پوشش بهزیستی از پرداخت هزینه‏‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق با الگوی مسکن مصوب معاف می‌شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه انشعاب آب و برق برای جامعه هدف رایگان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 85 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان از انشعابات رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری استفاده کردند.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول