اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آماده‌باش ۲۳ پایگاه امداد ونجات هلال احمر کردستان در طرح زمستانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از آغاز طرح زمستانی هلال احمر در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: ۲۳ پایگاه امداد ونجات هلال احمر کردستان در این طرح فعالیت می‌کنند.

آماده‌باش ۲۳ پایگاه امداد ونجات هلال احمر کردستان در طرح زمستانی

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح زمستانی هلال احمر از دیروز همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شده و ۲۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر کردستان در طرح زمستانی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: این طرح در قالب ۱۱ پایگاه ثابت، ۱۰ پایگاه پشتیبان، پایگاه تیم واکنش سریع و پایگاه امداد هوایی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح تا اواخر فصل زمستان و به مدت ۹۰ روز ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان، در این طرح یک فروند بالگرد در قالب پایگاه امداد هوایی نیز برای شرایط اضطراری در حالت آماده‌باش است.

وی از امکان اسکان اضطراری در پایگاه‌های امداد جاده‌ای برای مسافران هم خبر داد و عنوان کرد: امکانات لازم برای این منظور در نظر گرفته شده است.

جلالی عنوان کرد: در طرح زمستانی، ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۱ خودروی پیشرفته نجات، یک دستگاه خودروی چند منظوره آرگو و ۱۰ دستگاه خودروی کمک‌دار در حالت آماده‌باش بوده و جهت شرایط اضطراری فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: در طرح امداد و نجات زمستان ۹۳ نفر در روز و در طول طرح جمعاً ۸ هزار و ۳۷۰ نفر از نیروهای آموزش دیده متخصص در روز خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان توصیه‌هایی به رانندگان در روزهای زمستانی داشت و گفت: قبل از سفر از وضعیت خودرو ، آب و هوا و جاده مطلع شده و در صورت هرگونه حادثه احتمالی یا گرفتار شدن در برف و کولاک با سامانه ملی ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: در مسافرت از جاده‌های اصلی و مسیرهایی که امکان رسیدن امدادگران وجود دارد رانندگی کنید و  هنگام رانندگی حتماً کمربند ایمنی را ببندید که نقش مهمی در کاهش ضایعات نخاعی در تصادفات دارد.

وی بیان کرد: با امدادگران و نیروی انتظامی در امر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان همکاری کرده و مانع فعالیت آنها نشوید و به خاطر داشته باشید زمان سوانح حق تقدم در عبور همواره با گروه‌های امدادی است.

جلالی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا فرهنگ خود امدادی در میان مردم جامعه را رواج دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول