اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزرای جنگ و خارجه رژیم صهیونیستی از توافق سازش با مغرب نیز اطلاع نداشتند

وزرای جنگ و خارجه رژیم صهیونیستی که از سران ارشد حزب «آبی‌وسفید» در ائتلاف کابینه این رژیم هستند، مانند توافق‌های قبلی با بحرین و امارات، این بار نیز از توافق سازش با مغرب اطلاعی نداشتند.

وزرای جنگ و خارجه رژیم صهیونیستی از توافق سازش با مغرب نیز اطلاع نداشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، بار دیگر حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم را از توافق عادی‌سازی روابط با کشور مغرب مطلع نکرده بود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتز - که در توافق ائتلاف کابینه قرار است نخست‌وزیر چرخشی بعدی این رژیم باشد - و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم - که هم‌حزبی گانتز نیز هست - به‌جای اینکه از نتانیاهو درباره توافق با مغرب طلاع پیدا کنند، خبر را از کاخ سفید دریافت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل با صدور بیانیه‌ای توضیح داد دولت آمریکا از چند هفته پیش اطلاعاتی درباره پیشرفت توافق سازش بین تل‌آویو و رباط به آنها داده بود و روز چهارشنبه نیز بعد از پایان تمام کارها، خبر نهایی‌شدن آن را به این حزب داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو چند ساعت قبل از اعلام توافق با مغرب، به صورت تلفنی با گانتز صحبت کرده بود اما هیچ اشاره‌ای به این توافق سازش نکرده بود.

این در حالی است که پیشتر نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گانتز و اشکنازی را از توافق‌های سازش با کشورهای بحرین و امارات عربی متحده و همچنین سفر محرمانه به عربستان سعودی و دیدار با ولی‌عهد این کشور، بی‌اطلاع نگاه داشته بود و حزب آبی‌وسفید در هر دو مورد بعد از اعلام توافق، متوجه آنها شد.

اختلافات بین گانتز و نتانیاهو هم‌اکنون نیز در سطح تنش‌باری قرار دارد و این اقدام می‌تواند در آستانه رأی‌گیری طرح انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، منجر به فروپاشی کابینه و برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر باشد.

شامگاه چهارشنبه بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود، از آمادگی مغرب برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول