اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ما در خدمتیم مردم!

مکتب «حاج قاسم» روزبه‌روز بیشتر در جامعه و بدنه بسیج تقویت می‌شود؛ بسیجیان این روزها با تمام قوا به میدان آمده‌اند و یک‌صدا در صحنه عمل انقلابی می‌گویند «ما در خدمتیم مردم»!

ما در خدمتیم مردم!

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، بسیج که مظهر ساده‌زیستی، علم و دانش، اخلاق، ادب و معنویت است، این روزها در طرحی با نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی وارد میدان شده و بار دیگر خودنمایی می‌کند.

گسترش روحیه خدمت‌رسانی و توجه به مکتب حاج قاسم سبب شده است تا بسیجیان شهرستان سرخه با طرح ایده‌ها و پویش‌های خلاقانه، خدمت به مردم را این روزها ماندگار سازند.

بسیج همواره در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی گام برداشته و با اجرای برنامه‌های مختلف، سازماندهی اردوهای جهادی و حضور در مناطق محروم نقش مهمی در توسعه و عمران کشور داشته؛ روحیه‌ای که باعث موفقیت فرهنگ بسیجی برابر جبهه کفر و استکبار شده است.

از پویش نذر خون تا گرامیداشت خانواده‌های شهدا

با توجه به اوج‌گیری ویروس منحوس کرونا و افزایش تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها، بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی در راستای خدمت به مردمی که در بستر بیماری هستند، وارد میدان شده‌اند.

بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت و به همراه کارکنان سپاه شهرستان سرخه در اقدام خداپسندانه نذر خون شرکت کرده‌اند.

همچنین فعالان شجره طیبه بسیج، با هدف جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، دیدار با خانواده‌های معظم و معزز شهدا و پاسداشت مقام شامخ ایشان را از راه دور و به‌صورت مجازی و زنده استارت زده‌اند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش‌های ۱۰۰ فرمانده سپاه و بسیج/ حضور تیم پزشکی در روستاها

تلاش‌های بی‌دریغ ۱۰۰ فرمانده سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران در شهرستان سرخه که از ابتدای تشکیل شجره طیبه بسیج، معلم این مدرسه عشق بوده و درس جهاد و ایثار و خدمت را به دلدادگان مکتب ولایت تدریس کرده‌اند، هم این روزها پاس داشته و از نظرات آنها استفاده می‌شود.

از سویی دیگر، تیم پزشکی شهید رهنمون سرخه برای ارائه خدمات پزشکی به‌صورت رایگان در روستاهای شهرستان سرخه حضور یافتند.

این پویش با حضور پزشک خانواده، ماما و بهداشت محیط و روان در مساجد روستاهای شهرستان سرخه برگزار شد.

بسیجیان همچنین دست توسل به‌سوی ولی‌نعمت و امام مهربان خود در طوس گشوده‌اند تا نظر رحمتشان شامل حال شود و ملت ما را از این ویروس منحوس رها سازد.

در این راستا، آوای دل‌نشین ذکر توسل به امام رئوف، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از مأذنه‌های مساجد شهرستان سرخه و به‌طور هم‌زمان در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی بلند شد.

ما در خدمتیم مردم!

در سرخه، پویش «سلام مردم، در خدمتیم» هم به همت بسیجیان به راه افتاده و مردم شهیدپرور شهرستان سرخه برای بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در راستای عملکرد سپاه ناحیه و پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان می‌توانند نظرهای خود را بیان کنند.

مردم به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با شماره‌گیری ۲۱۴۲۶۵۰۱-۰۲۳ می‌توانند با فرمانده سپاه ناحیه سرخه گفت‌وگو کنند.

امسال کار خوب دیگری نیز در سرخه انجام و پویش بافت شال و کلاه و لباس گرم برای اهدا به خانواده‌های نیازمند در شهرستان سرخه برگزار و با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

ایده‌های خلاقانه برای تبیین شخصیت سردار دل‌ها

نخستین مسابقه ایده‌های ناب و خلاقانه در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان سرخه هم در دو بخش اصلی و ویژه برگزار شد.

در راستای این پویش، بهترین و ناب‌ترین ایده‌هایی که می‌توان با اجرای آن در مسجد و پایگاه محل، ضمن خدمت‌رسانی به مسجدی‌ها و اهالی محل، نسبت به کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد و بسیج کمک کند، توسط شرکت‌کنندگان ارسال شد.

این مسابقه در قالب موضوعات و ایده‌های خلاقانه‌ای که باعث جذب قشر نوجوان به مسجد و مسجدی شدن آن‌ها می‌شود، محرومیت‌زدایی در محله با محوریت بسیج و مسجد را نشان می‌دهد و سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله با محوریت بسیج و مسجد می‌شود، مدنظر قرار گرفت.

همچنین اموری که باعث ارتقای معنویت و اخلاق اسلامی نمازگزاران خصوصاً جوانان و نوجوانان شده و زمینه‌ساز ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با نهادها و ارگان‌ها در جهت ارتقای وضعیت خدمت‌رسانی به مردم محله می‌شود، مورد توجه قرار گرفت.

 در بخش ویژه این مسابقه هم ایده‌های خلاقانه برای تبیین شخصیت سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی از بسیجیان، نمازگزاران مسجد و اهالی محل دریافت شد.

فرمان تاریخی با اثراتی همیشگی

به‌هرحال، آنچه واضح است اینکه فرمان تاریخی تشکیل بسیج با نظر معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) یادآور نگاه آرمانی عمیق و آینده‌نگر آن بزرگوار به این نهاد سرنوشت‌ساز است که با مسؤولیت خطیر خود در نقش مدافعان و حافظان ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب همواره در صحنه خدمت حاضر هستند و نقش مهمی را در پیشبرد اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند.

بسیجیان امروز با روحیه جهادی و انقلابی خود و با تأسی از مکتب حاج قاسم و شهیدان این شجره طیبه در همه عرصه‌های سخت و خطرناک به میدان خدمت آمده‌اند و با تبعیت از ولی‌فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای آماده ایثارگری و جان‌فشانی هستند.

اهمیت فرمان تاریخی امام راحل با اثرات همیشگی آن این روزها بیش از همیشه درک می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول