اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ترسوها نسبت عجولانه به نمایندگان دادند/ نوسان بازار توسط واسطه‌های زیاده‌خواه

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نمایندگان ملت یک اقدام انقلابی و راهبردی را تصویب کردند، گفت: این طرح از تیرماه شروع و بعد از چند ماه با رأی ۲۴۰ نماینده تصویب‌شده، آنگاه برخی آقایان ترسو می‌گویند عجولانه بود.

ترسوها نسبت عجولانه به نمایندگان دادند/ نوسان بازار توسط واسطه‌های زیاده‌خواه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: نمازگزاران با رعایت کامل بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی در نماز جمعه حاضرشده که نشان از اهمیت دادن نمازگزاران به بهداشت جمعی و فردی است‌.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی که امروزه قدری جامعه ما از آن دور شده‌ است، گفت: هرچقدر از آداب و سبک زندگی دینی و مذهبی خود دور شویم دشمن از خلأ ایجادشده به نفع خود گام برداشته و نقشه‌های شوم خود را به‌ویژه در حوزه فرهنگ و سبک زندگی به کار می‌گیرد.

امام‌جمعه رشت زنا را به‌عنوان یکی از منکراتی دانست که در بخش ذهنی، کلامی و چشمی نیز اتفاق می‌افتد، گفت: اگرچه کسی که به فکر زنا بیفتد به‌صورت ظاهری مجازات نمی‌شود اما به همان اندازه از عنایات ویژه پروردگار دور می‌شود.

فلاحتی با اشاره به نام‌گذاری روز وحدت و دانشگاه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه یکدیگر را درک کردند چراکه قبل  از آن به دانشگاهیان می‌گفتند حوزویان عقب‌مانده  و به حوزویان می‌گفتند، دانشگاهیان کافرند درصورتی‌که این تفکر دروغی بود که برای جلوگیری وحدت این دو مکتب آموزشی و پژوهشی مطرح می‌کردند که بعد از وحدت نقشه آنان نقش بر آب شد.

وی به انتظار مردم به پاسخ قاطع به دشمن در پی شهادت شهید فخری زاده اشاره و تأخیر را آفت دانست و افزود: مردم منتظرند تا نظام پاسخ جدی به صهیونیست‌های غاصب داده و انتقام خون شهید محسن فخری زاده را بگیرد، همان‌طور که عین الاسد را در پی شهادت شهید سلیمانی  ویران کرده و پاسخ راهبردی را به‌وقت مقتضی خواهد داد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نمایندگان ملت یک اقدام انقلابی و راهبردی را تصویب کردند، تصریح کرد: ایران بعد از برجام به تعهدات خود پایبند بوده و فردو، اراک و غیره را تعطیل کرده و میلیاردها دلار ایران را عقب نگاه داشت، لذا مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته و تصمیم آن‌ها نیز  اتفاقاً عین اساس‌نامه برجامی است.

وی با انتقاد از افراد داخلی که ترسو بوده و اقدام مجلس را عجولانه دانستند، خاطرنشان کرد: این طرح از تیرماه شروع و بعد از چند ماه با  رأی ۲۴۰ نماینده تصویب‌شده، آنگاه آقایان می‌گویند عجولانه بود.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ترسوها نسبت عجولانه به نمایندگان دادند، گفت: برخی آقایان می‌گویند این مصوبه باعث تشدید تحریم می‌شود، سؤال من از آقایان این است  دیگر چیزی مانده که آمریکا تحریم کند؟ خود پمپئو می‌گوید فواره تحریم‌ها به ته رسیده اما آنگاه برخی سیاستمداران میگویند باعث تشدید تحریم می‌شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه اگر این قانون مجلس اجرا نشود توسط مجریان جرم اتفاق می‌افتد و باید پاسخ جرم را بدهند گفت: در ۱۹ آذر جلسه‌ای با استاندار، دادستان، مدیران صمت و جهاد، تعزیرات و اصناف در پی بررسی مشکلات اقتصادی برگزار شد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه مرغ، روغن، سیمان، آرد مسائلی بود که در جلسه با استاندار مطرح شد، گفت: این دردآور است در استانی که دو کارخانه سیمان دارد مردم باید نزدیک به ۵۰ هزار  تومان سیمان بخرند، چرا باید مردم  تحت‌فشار زد و بندها قرار بگیرد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه شاید آن بنده خدایی که برخی وسایل را جمع می‌کنند به مسؤولان اعتمادی ندارند، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال از انقلاب گذشته ولی در این سال‌ها کمبود و فقدان منابع زندگی نداشتیم اما ضدانقلاب، خانواده‌های سلطنت‌طلب و منافقان از آب‌های گل‌آلود ماهی می‌گیرند و خلأها را برای خود مغتنم می‌شمارند.

وی با بیان اینکه واسطه‌های شرور و زیاده‌خواه بازار را به نوسان می‌اندازند، گفت: باید مسؤولان در شورای تأمین کالاهایی را که ممکن است در آینده  مشکل داشته باشد فکر کرده و آن را تأمین کنند.

فلاحتی با بیان اینکه مسئولان باید برنامه‌ریزی داشته  و اختلال‌گران را به دستگاه قضا معرفی کنند، افزود: مسؤولان شما از جان این مردم چه می‌خواهید، این مردم همه‌جا بودند شما چه‌کار کردید، مسؤولان باید شب و روز پای‌کار این مردم بایستید و ببیند دشمن از چه طریق می‌خواهد ضربه بزند، آن را برطرف کنید.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه مردم حرف خود را به کجا ببرند حالا که مردم محجوب و دلداده نظام هستند، برخی مسؤولان هرکاری دلشان می‌خواهد می‌کنند، گفت: مسؤولان بگویند این مردم چه‌کار کنند مگر شما مسئول نیستید، مسؤول باید شب و روز در اتاق اندیشه‌ورز خود بنشیند و برای مشکلات این مردم چاره‌اندیشی کند‌.

انتهای پیام/۳۳۸۹/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول