اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رغبتی: امیدوارم مستندات لازم را به AFC برای میزبانی ارائه کنیم/برای برگزاری مجامع منتظر عبور از قرنطینه هستیم

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی گفت: امیدوارم برای میزبانی جام ملت‌های آسیا مستندات به موقع ارائه شوند.

رغبتی: امیدوارم مستندات لازم را به AFC برای میزبانی ارائه کنیم/برای برگزاری مجامع منتظر عبور از قرنطینه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، علی رغبتی در مورد اهم اقدامات و فعالیت‌های این دفتر در سال جاری، اظهار داشت: سال 99 با شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز شد و ناگزیر باید در بسیاری از برنامه‌ها تغییرات ایجاد می‌کردیم، ضمن اینکه وضعیت قهرمانی ورزش کشور را باید در شرایطی قرار می‌دادیم که از توان رقابتی آن نیز کاسته نشود.

وی بازنگری مقررات موجود در ورزش، رویه ها و فرآیندها را خاطرنشان کرد و افزود: در این راستا بلافاصله پس از تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، کارگروهی جهت تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه‌های مربوط تشکیل شد تا همزمان با اجرای قانون، مقررات جانبی آن برای فدراسیون‌ها، باشگاه ها، ورزشکاران، مربیان و داوران روشن باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی تدوین دستورالعمل ها و مقررات مرتبط با اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که به تصویب هیات وزیران رسیده و در مرحله ابلاغ برای اجرا قراردارد را فصل نوینی در ورزش کشور عنوان و پیرامون بازنگری در نظام ارزیابی عملکرد فدراسیون ها عنوان کرد: این نظام وابسته به شاخص‌های کمک‌های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌هاست، بنابراین میزان کمک‌هایی که فدراسیون‌های ورزشی از وزارت دریافت می‌کنند دقیقاً به برنامه‌ها و همینطور به ارزیابی عملکرد شان وابسته است.

رغبتی یادآور شد: فدراسیون‌های ورزشی بر اساس چشم‌انداز و استراتژی‌های حوزه قهرمانی وزارت ورزش، در فواصل هر دو المپیک برنامه چهار ساله تدوین می‌کنند و با توجه به اینکه پایان برنامه‌های چهارساله فدراسیون‌هاست و از آنجا که این برنامه باید به المپیک توکیو منتهی می‌شد و این رویداد یک سال به تعویق افتاده است، مقرر شد تدوین برنامه چهار ساله ای که به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منتهی می‌شود شروع شود.

وی به پیگیری برخی برنامه‌های بلندمدت از جمله تقاضای میزبانی ایران برای جام ملت‌های 2027 اشاره کرد و گفت: برای میزبانی جمهوری اسلامی ایران از یک دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌ها، مهمترین رویداد قاره آسیا در تلاش هستیم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون فوتبال این کار در دست اجراست و امیدوارم بتوانیم همه مستندات مورد نیاز AFC را به موقع ارائه نماییم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع رصد فدراسیون ها و ورزشکارانی که سهمیه‌ المپیک اخذ کردند پرداخت و تصریح کرد: ورزشکاران و کمک مربیان تیم ها از زمان کسب سهمیه تاکنون ماهیانه ۵ میلیون تومان نیمی از وزارت ورزش و جوانان و نیمی از کمیته ملی المپیک دریافت می کنند تا با خیال آسوده تر به طور کامل در اختیار تیم باشند.

وی به تهیه تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران که در ایران ساخته نمی‌شود اشاره کرد و افزود: برگزاری لیگ های ورزشی و اردوهای تیم های ملی در ستاد کرونا در ورزش بررسی و سپس دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی تدوین و اجرا شد. برخی از رشته های گروهی مانند بسکتبال و والیبال لیگ را برگزار کردند که کمک شایان توجهی به حضور قدرتمند در المپیک خواهد کرد. لیگ کشتی هم در این شرایط راه اندازی شد و برای سایر رشته های ورزشی مانند تیراندازی نیز با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی پایه گذاری شده است که همه ورزشکاران در اردوهای تیم های ملی و لیگ‌ها از طریق فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت مستمر برای کرونا آزمایش می شوند.

رغبتی در مورد برگزاری مجامع فدراسیون ها تصریح کرد: امور مجامع فدراسیون‌ها و برخی مقرراتی که برگزاری مجامع را با ابهام روبرو می کرد رسیدگی و امور انتخاباتی فدراسیون هایی که دوره‌های ریاست آن ها به پایان رسیده بود انجام شد و برای برگزاری مجامع انتخاباتی منتظر عبور از شرایط قرنطینه هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی گفت: ارزیابی و تعیین بودجه فدراسیون‌ها در 4 معاونت حوزه وزارت و 11 دفتر و اداره کل ساماندهی شد و بر اساس شاخص های تعیین شده، همه واحدهای در ارتباط با فدراسیون ها در این ارزیابی دخیل هستند. هر فدراسیون توسط وزارتخانه به صورت جامع ارزیابی می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول