اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تغییر روند محدودیت فعالیت مشاغل در گلستان/ محدودیت تردد ادامه دارد

بر اساس اعلام استاندار گلستان، با توجه به تغییر رنگ‌ شهرهای استان در شیوع ویروس کرونا، وضعیت فعالیت مشاغل نیز تغییر خواهد کرد و در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک و در شهرهای نارنجی فقط مشاغل گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

تغییر روند محدودیت فعالیت مشاغل در گلستان/ محدودیت تردد ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ساعاتی پیش دانشگاه علوم پزشکی گلستان آخرین وضعیت رنگ‌ شهرهای استان در شیوع ویروس کرونا را به صورت رسمی منتشر کرد که بر این اساس شهرستان‌های گرگان، گنبد، علی آباد، کلاله، آزادشهر و مراوه‌تپه در وضعیت هشدار(نارنجی) قرار گرفتند و مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در حال حاضر529 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد   106 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و از این تعداد 54 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

عبدالرضا فاضل بیان کرد: تاکنون با تلاش‌های همکارانم در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها 16 هزار و 181 فرد مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته 9 فوتی بر اثرکرونا در گلستان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه دو روز گذشته پس از دو هفته تعداد بیماران فوت شده کرونایی در استان از دو رقمی شدن به زیر عدد 10 رسید گفت: بزرگترین نگرانی ما برای شب یلدا است و از مردم تقاضای عاجزانه داریم شب یلدای امسال را بدون دورهمی و برگزاری مراسم سپری کنند.

بزرگترین سوال مردم از روز گذشته تاکنون روند اجرای محدودیت‌ها برای هفته آینده است که روز گذشته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به دلیل بروز نبودن آمار وزارت بهداشت، تصمیم‌گیری برای این موضوع را به شامگاه جمعه یا صبح شنبه موکول کرد.

با توجه به بروزرسانی آمار و اعلام رسمی آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان این موضوع را از استاندار گلستان جویا شدیم که وی اظهار کرد: محدودیت‌ها در شهرهای قرمز استان گلستان همانند دو سه هفته گذشته اجرایی خواهد شد.

هادی حق‌شناس بیان کرد: در شهرهای قرمز تنها گروه شغلی یک که همان مشاغل ضروری هستند مجاز به فعالیت هستند و در شهرهای نارنجی تنها گروه شغلی یک و دو مجاز به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در هر دو شهر قرمز و نارنجی محدودیت تردد خودروهای غیربومی و ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا چهار صبح اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان فرآیند آموزشی در تمامی مدارس استان از روز شنبه در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری خواهد بود و برای حضور کادر آموزشی در مدارس استان نیز در جلسه صبح شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای نارنجی یک دوم کارکنان در محل کار حضور پیدا می کنند و تمامی آموزش ها به صورت غیرحضوری می باشد.

همچنین در شهرهای قرمز همه مشاغل به جز مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز امدادرسانی و نجات و تامین( اورژانس ، آتش نشانی و ...)، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تامین مایحتاج ضروری، مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی ( خدمات اضطراری آب، برق، گاز و مشاغل مشابه) تعطیل هستند.

همچنین در شهرهای قرمز حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا خواهند کرد و تمامی آموزش ها به صورت غیرحضوری است و تردد خودروها فقط با پلاک بومی در این شهرها مجاز است و تردد خودرو با پلاک شهرهای قرمز در سایر شهرها نیز ممنوع است.

ممنوعیت تردد از ساعت 9 شب الی 4 صبح با توجه به اعلام وضعیت جدید شیوع کرونا در استان در همه شهرهای استان، پابرجاست.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول