اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخوانی‌های یمن در پی کودتای سیاسی علیه دولت منصورهادی

منابع مطلع در یمن خبر می‌دهند که حزب اخوانی الاصلاح که ستون فقرات دولت منصور هادی محسوب می‌شود، درپی تشکیل یک شورای معارضان است.

اخوانی‌های یمن در پی کودتای سیاسی علیه دولت منصورهادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اختلافات درونی در میان دولت مستعفی یمن وارد فاز جدیدی شده و علاوه بر شکست‌های میدانی، بحران سیاسی پررنگ‌تر از گذشته شده است.

وبگاه الخبر الیمنی، به نقل از منابع مطلع در یمن نوشت که حزب اخوانی الاصلاح که قدرتمندترین تشکل سیاسی درون دولت منصور هادی محسوب می‌شود، در پی آن است تا به همراه افرادی که از دولت هادی کنار گذاشته شده‌اند و افرادی که به جناح قطر- ترکیه وابسته هستند، یک شورای معارضان تشکیل دهد.

این شورا پس از تشکیل درصدد خواهد بود تا جای دولت منصور هادی را در مناطق تحت کنترل حزب الاصلاح به دست گیرد.

به گفته این منابع، «عبدالعزیز جباری» معاون سابق نخست‌وزیر دولت مستعفی، «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی، «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل سابق، «محمد صالح بن عدیو» استاندار شبوه و «رمزی محروس» استاندار سقطری، عضو این شورا هستند.

علاوه بر این شخصیت‌های سیاسی مطرح که به طور عمده به جریان قطر و ترکیه وابسته هستند، فرماندهان نظامی و رهبران برخی قبائل نیز در این شورا حضور خواهند داشت و به گفته منابع یمنی، پس از تشکیل دولت مدنظر ریاض و پایان مذاکرات دولت هادی و شورای انتقالی جنوب، این شورا نیز کار خود را آغاز خواهد کرد.

بنابراین گزارش، هدف حزب الاصلاح از تشکیل این شورا این است که در گفت‌و‌گوها و مذاکرات آتی بتواند با قدرت ظاهر شود و مقابل خواسته‌های شورای انتقالی جنوب که همسو با امارات است، بایستد و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که از میزان اعتماد کشورهای غربی به دولت منصور هادی به طور قابل توجهی کاسته شده است.

تحرکات سیاسی اخوانی‌های حزب الاصلاح همچنین در شرایطی است که شهر مأرب به عنوان مرکز اخوانی‌های یمن، در آستانه سقوط به دست ارتش و انصارالله یمن قرار دارد و مشخص نیست که سرنوشت حزب الاصلاح پس از آزادسازی این شهر چه خواهد شد.

در همین زمینه، برخی رسانه‌های یمنی اعلام کردند که ائتلاف سعودی پس از تروریستی خواندن اخوان‌المسلمین در تلاش است با سناریویی حزب «الاصلاح» یمن را که شاخه اخوان‌المسلمین در این کشور است، پس از همکاری دوجانبه در جنگ، اکنون کنار بزند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول