اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تحقق وضعیت زرد نیازمند همراهی مردم است/تشدید محدودیت ها در شب یلدا

استاندار قم از مردم استان خواست با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه به کرونا، این استان را از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد سوق دهند.

تحقق وضعیت زرد نیازمند همراهی مردم است/تشدید محدودیت ها در شب یلدا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز پس از نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به گزارش های ارائه شده از استان های مختلف در جلسه ستاد ملی اظهار کرد: خوشبختانه روند کاهشی کرونا در بیشتر استان های کشور دیده می شود.

وی افزود: البته برخی از شهرستان های کشور همچنان وضعیت قرمز و روند صعودی کرونایی دارند، اما روند کاهشی کرونا در کل کشور مشهود است و گزارش ها هم به همین امر اشاره دارد.

استاندار قم با بیان این که روند کاهشی کرونا در استان قم هم وجود دارد خاطر نشان کرد: این موفقیت با همراهی عمومی همه مردم و مسؤولان و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم و اقشار و اصناف مختلف به دست آمده و خوشبختانه از وضعیت قرمز عبور کرده ایم و در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داریم.

سرمست ادامه داد: انتظار این است که با تداوم روند کاهشی در بستری و فوتی های کرونایی در استان، از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد برسیم که البته اعلام رسمی این امر بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس و در حال حاضر مقررات وضعیت نارنجی در استان إعمال می شود و البته اگر وضعیت تغییر کند، اطلاعات لازم به مردم داده خواهد شد.

استاندار قم همچنین به موضوع إعمال محدودیت های لازم کرونایی برای شب یلدا اشاره و عنوان کرد: این مسئله در نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و مقرر شد تا این بحث در کارگروه ستاد ملی بحث و به نتیجه نهایی برسد.

سرمست اذعان کرد: احتمالا برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده و به مناسبت شب یلدا، محدودیت های شدیدتری در سطح کشور اجرا خواهد شد تا مراسم ها و دید و بازدیدهای احتمالی نتواند روند کاهشی کرونا را با خلل رو به رو سازد.

وی مصوبه دیگر نشست امروز را، تأمین و تولید 5 هزار دستگاه اتوبوس برای تقویت حمل و نقل عمومی اعلام کرد و گفت: جزئیات این تأمین و تولید اعلام خواهد شد تا اتوبوس ها بر اساس سهمیه های تعیین شده در اختیار شهرداری های کشور قرار گیرد.

استاندار قم با اشاره به لزوم پشتیبانی و حمایت از بخش فرهنگ و هنر در قالب تسهیلات کرونایی بیان کرد: این موضوع نیز در نشست امروز به بحث و بررسی گذاشته شد که با ابلاغ جزئیات آن، این تسهیلات در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.

سرمست ادامه داد: بحث دیگر نشست امروز درباره إعمال محدودیت تردد رفت و آمد خودروها از ساعت 21 شب تا 4 بامداد برای شهرهای در وضعیت نارنجی و با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر بود که این امر به تصمیم استانداران موکول شد و البته این امر برای استان قم موضوعیتی ندارد.

وی تصریح کرد: محدودیت تردد خودروها در مسیرهای بین شهری هم بر اساس قوانین اعلام شده قبلی ادامه می یابد و چنانچه تغییری در این وضعیت به وجود آید، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول