اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کارشناسان رسمی دادگستری از اظهارنظر قضایی پرهیز کنند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، گفت: با توجه به اینکه هر فردی در حیطه کاری و تکلیفی خود باید اظهار نظر کند، کارشناسان باید در حیطه موضوعی که به آنها ارجاع شده، نظر داده و از اظهار نظرهای قضایی خودداری کنند.

کارشناسان رسمی دادگستری از اظهارنظر قضایی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در مراسم سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با بیان اینکه امر کارشناسی شان و منزلت محسوب شده و باید رعایت شود، اظهار داشت: از لحظه‌ای که ارجاع داده می‌شود کارشناسان مربوطه باید با مسوولیت این موضوع را بپذیرند.

وی افزود: امر کارشناسی نباید یک مسئله عادی و روزمره تلقی شود، چرا که در صورت عادی‌انگاری و روزمره محسوب کردن این مسئله موجب بی‌توجهی در پرداختن به پرونده ارجاعی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر در نظر گرفتن صلاحیت بررسی توسط کارشناسان، ادامه داد: کارشناسان رسمی دادگستری باید نسبت به بررسی پرونده ارجاعی صلاحیت خود را در نظر بگیرند و در صورتی که نسبت به پرونده ارجاعی صلاحیت ندارند، مراتب را به مقام محترم قضایی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه گاها کارشناسان رسمی دادگستری نسبت به پرونده ارجاع شده به منظور بررسی اظهار نظر قضایی می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر فردی در حیطه کاری و تکلیفی خود باید اظهار نظر کند، کارشناسان باید در حیطه موضوعی که به آنها ارجاع شده، نظر داده و از اظهار نظرهای قضایی خودداری کنند.

خلیل‌اللهی گفت: همانگونه که دستگاه قضایی موظف به رعایت شان کارشناسان هستند در مقابل کارشناسان نیز باید در مکاتبات و رفتار خود شان قضات را رعایت کنند.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول