اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امیرعباس؛ حاضر!/ دانش‌آموزی که به ۱۰ نفر جان دوباره بخشید

۱۲ سال بیشتر نداشت، اما کاری بزرگ کرد که نامش تا ابد در یاد و خاطره‌ها جاودان بماند. امروز همکلاسی‌هایش جای خالی‌اش را خیلی خوب احساس می‌کنند، اما وقتی معلم نامش را صدا می‌کند، همه دوستانش پاسخ می دهند، حاضر!

امیرعباس؛ حاضر!/ دانش‌آموزی که به ۱۰ نفر جان دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرعباس، به گمانم امروز حاضرتر از همیشه است؛ آری، حضوری که با رفتنش به ۱۰ تن جان ببخشد غایب نیست، بلکه حضور محض است. امروز دوستانت شاید غمگین‌تر از همیشه‌اند اما کار بزرگی را که قطعا خداوند تو را لایق آن دانسته از دید هیچکس پنهان نخواهد ماند. امیرعباس، آرام بخواب که بهشت جای انسان‌های نیکوکاری است که این دنیا برای بزرگ‌منشی‌شان تنگ بود!

امیرعباس دانش‌آموز کلاس ششم روستای دالین مدرسه شهید جاویدی بود که هفته گذشته در سانحه تصادف در هماشهر دچار مرگ مغزی شد و اعضای بدنش به ده نفر جان دوباره بخشید.

اهدای عضو قطعا معامله با خداست، اقدامی که این روزها بسیار مورد توجه قرهر گرفته اما گذشتن از جسم و جان فرزند دردانه بدون شک قلب و روحی بزرگ می‌خواهد که در وجود پدر و مادر امیرعباس زنده بود.

نوذری، پدر این نوجوان در گفتگو با فارس از اخلاق و رفتار و ادب فرزندش سخن گفت و اینکه از زمان تولد از خداوند خواسته بود برایش آبرو و افتخار بیافریند.

وی که حالا یک هفته‌ای داغدار فرزند تازه درگذشته‌اش است، افزود: هنگام تولد اسمش را امیرعباس گذاشتم تا رهرو راه عباس باشد و خدا را شاکرم که نامش را ماندگار کرد و رفت.

او برخلاف بسیاری که تصمیم‌گیری در این شرایط برایشان دشوار است، اظهار داشت: هنگامی که از بیمارستان‌های شیراز با من تماس گرفته و بحث اهدای عضو را مطرح کردند بی‌چون و چرا پذیرفتم و گفتم هر کاری صلاح است انجام دهید چرا که پیش از این، برادرزاده‌ام نیز در سال نود دچار مرگ مغزی شد و اعضایش را اهدا کردند و حال خوب خانواده، تصمیم را برایم راحت‌تر کرد.

نوذری، حال فرزند دیگرش که راننده خودرو بوده و با واژگونی خودرو آسیب جدی دیده است، را مساعد برشمرد و گفت: اعضای بسیاری همچون دریچه‌های قلب، بافت کلیوی و ریه‌ای و ... از امیرعباس اهدا شده است که توانسته به ۱۰ نفر جان دوباره ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از خانواده‌های اهداکنندگان طی تماس تلفنی تقدیر و تشکر کردند و گفتند هر چقدر که بگویید برای این پیوندها می‌پردازیم و تا عمر داریم مدیون شماییم اما مگر می‌شود با خدا معامله کرد؟! من اعضای فرزندم را در راه خدا اهدا کردم و حاضر نیستم ریالی برای آن دریافت کنم.

پدر این نوجوان افزود: خوشحالم که امیرعباسم، ابوالفضل گونه رفت و با افتخارآفرینی برای ما نامش را ماندگار کرد.

انتهای پیام/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول