اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در سمنان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در شهرهای سمنان، مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان تشییع می‌شود.

تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام شهادت دخت گرامی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و هم‌زمان با اولین سالروز شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی»، سالروز شهادت شهید شاخص و مدافع حرم استان سمنان حاج «حسن شاطری» و همچنین چهلمین روز شهادت سردار «محسن فخری‌زاده»، پیکر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان مردم غیرتمند و انقلابی استان ما خواهند بود.

وی افزود: رزمندگان استان سمنان در اکثر عملیات بزرگ حضور فعال داشتند و با تقدیم سه هزار شهید دین خود را به انقلاب اسلامی ایران ادا کرده‌اند و روحیه شهادت‌طلبی و ایثار بین اقشار مختلف مردم این دیار زنده و پویاست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی گفت: مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می‌کند و بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

سلامی گفت: استان سمنان درمجموع میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵۱ یادمان است که مزار شهدای گمنام در هر نقطه‌ای که باشند، روحیه ایثار و شهادت را ترویج می‌کنند.

سلامی افزود: درخواست‌هایی از سوی پادگان امام رضا (ع) شاهرود، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدی‌شهر، روستای اعلای سمنان و همچنین روستای ورکیان دامغان به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مبنی بر تشیع پیکر شهدای گمنام ارسال شد که پس از تصویب این درخواست‌ها، در روزهای آتی شاهد تشیع پیکر ۶ شهید گمنام در استان سمنان خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: پیکر مطهر شهدا از روز چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه وارد استان خواهند شد و مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه، ۱۳ دی‌ماه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی افزود: اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان انجام خواهد شد و تدفین پیکر شهدا در شهرستان‌ها، روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه انجام خواهد شد.

سلامی در خصوص مشخصات شهدای گمنام استان سمنان خاطرنشان کرد: دو جوان ۱۹ ساله از شهدای عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و عملیات والفجر ۴ در پنجوین عراق، دو جوان ۲۰ ساله از شهدای عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره، یک جوان ۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین عراق و نیز یک جوان ۲۲ ساله از شهدای عملیات کریلای ۴ در جزیزه ام‌الرصاص عراق هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و طبق تصمیمات صورت گرفته مراسم تشییع به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود و تنها با حضور تعداد محدودی از مسؤولان و خانواده شهدا مراسم تشییع برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول