اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روزی که در کنار خبرنگاران، مسوولان شهرستان نیز بایکوت شدند!

ظاهراً در کنار بایکوت خبرنگاران در شهرستان بناب این بار نوبت به مسوولان رسیده است، آن هم اگر مسوول متولی این برنامه و بازدید از دانشگاه‌ها در شهرستان باشد.

روزی که در کنار خبرنگاران، مسوولان شهرستان نیز بایکوت شدند!

خبرگزاری فارس- جاوید بنابیان:  روز پنجشنبه گذشته غلامحسین رحیمی‌شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اتفاق دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و  عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی سفری به شهرستان بناب داشتند و با حضور رئیس دانشگاه بناب از دستاوردهای علمی این دانشگاه بازدید کردند.

در این بازدید حسین پیری رئیس دانشگاه بناب ضمن خیرمقدم‌گویی به میهمانان، در خصوص تسهیل اعتبارات پژوهشی و روند پیگیری‌های صورت گرفته در جهت دریافت هر چه سریع تر مطالبات نکاتی را بیان کرد و این در حالی است که بازدید معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همراهان ایشان در سطح رسانه‌های شهرستان و به تبع آن در سطح رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی هیچ بازتابی نداشت.

بر اساس این گزارش، عدم دعوت از خبرنگاران و رسانه‌ها در برخی از برنامه‌های مهم و در جلسات امر جدیدی نیست و مسبوق به سابقه است ولی عدم دعوت از مسوولان شهرستان در این بازدید مهم تا حدودی بی‌سابقه و غیرمنتظره بوده و با وجود حضور نماینده مردم بناب و خوشه‌مهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار در شهرستان هیچ یک از این مسوولان نیز در این بازدید حضور نداشتند و ظاهراً در کنار بایکوت خبرنگاران این بار نوبت به مسوولان رسیده است، آن هم اگر مسوول متولی این برنامه و بازدید از دانشگاه‌ها در شهرستان باشد.

بنابراین، بایکوت خبری بازدید معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در تاثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌های استان که بسیاری از آنها مرجع خبری برای مخاطبان خود هستند چه مفهومی می‌تواند، داشته باشد؟!

هر چند رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسوولان رسالت اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف به جامعه را بر عهده دارند.

از طرفی، بعد از ظهر همان روز شاهد حضور نماینده مردم بناب و خوشه‌مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان در منازل چند تن از اساتید برای تجلیل از پنج نفر از اساتید دانشگاه بناب بودیم که توانسته‌اند در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گیرند. این پنج استاد دانشگاه بناب طبق استنادات داده‌های پایگاه اسکوپرس طی یک سال اخیر توانسته‌اند به این رتبه ارزشمند دست یابند.

نکته قابل توجه این تجلیل از اساتید اینجاست که در کنار مسوولان شهرستان هیچ یک از مسوولان دانشگاه بناب در آن حضور نداشتند که جای تأمل بسیاری دارد!

در واقع جای تأسف است که سفر به این مهمی با بایکوت خبری رسانه‌ها و نیز عدم حضور مسوولان شهرستانی همراه بوده است.

حال اینکه چرا معاون وزیر علوم به بناب می‌آیند و از دانشگاه بازدید می‌کنند و چگونه مسوولان و رسانه‌های شهرستان از کم و کیف این سفر و بازدید بی‌اطلاع بوده‌اند تا مردم در جریان اقدامات و ‌برنامه‌های معاون وزیر علوم قرار نگیرند، خود حدیث مفصلی است که باید نماینده عالی دولت در استان‌ آذربایجان‌‌شرقی   شهرستان بناب همچنین مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پاسخگو باشند.

بی‌اطلاعی مسکولان شهرستان و خبرنگاران رسانه‌های جمعی از سفر معاون وزیر علوم از آن جهت قابل توجه و تأمل است که بارها نماینده عالی دولت در استان و شهرستان طی بخشنامه‌های متعدد به ادارات و نهادها ابلاغ کرده‌اند که فرمانداری باید در جریان سفرهای مسوولان استانی و کشوری به شهرستان قرار گیرد تا ضمن همراهی نسبت به تأمین امنیت مقامات و محل مراسم اقدام کند.

قطع یقین، از رئیس دانشگاهی که به فکر انتقال خود به دانشگاه دیگری به عنوان هیأت علمی آن دانشگاه باشد در حالی که عنوان ریاست یک دانشگاه را یدک می‌کشد، باید هم این اتفاقات را شاهد باشیم.

«خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد»

انتهای پیام/60004/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول