اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرحی برای شکستن زنجیره کرونا/ تشکیل 7 قرارگاه برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی گفت: به محض اینکه دستور کار طرح شهید سلیمانی در اختیار ما قرار گرفت چهار قرارگاه شهری و سه قرارگاه روستایی تشکیل و با محوریت مقاومت بسیج آغاز به کار کردند.

طرحی برای شکستن زنجیره کرونا/ تشکیل 7 قرارگاه برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ویروس کرونا که در جهان عالم‌گیر شد همه برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس دست به کار شدند، تا هر چه سریع‌تر زندگی به حالت عادی گذشته بازگردد، اما در این راه در کشورمان افرادی بی‌منت و عاشقانه وارد میدان شدند تا به ریشه‌کنی این ویروس کمک کنند و این افراد مثل همیشه بسیجیان بودند، بسیجانی که در 40 سال گذشته کشور را بیمه کرده بودند.

یکی از طرح‌هایی که به دنبال قرمز شدن بسیاری از شهرهای کشورمان برای کمک به مردم و کادر درمان برای اجرا آماده شد، طرح شهید سلیمانی بود که اکنون با همت سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف وارد فاز عملیاتی شده است.

پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در یازدهم آبان‌‌‌ماه سال جاری، تفاهم‌‌نامه‌‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف بیماریابی سریع‌‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله‌‌محور و خانواده‌‌محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا شد که به نام سردار بزرگ و حامی ملت ایران شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شد که با تمرکز بر پیشگیری از کرونا، به کمک مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 در کشور آمده است.

قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری حداقل به میزان 30 درصد در یک‌ماه و 50 درصد در سه‌ماه؛ کاهش مرگ حداقل به میزان 10 درصد در یک‌ماه و 40 درصد در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه‌‌های در معرض خطر به میزان 50 درصد در یک‌ماه و 90 درصد در سه ماه از اهداف این طرح اعلام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان که یکی از افرادی است که در این طرح مسؤولیت مهمی دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تجربیات سپاه در بحران‌های مختلف اظهار کرد: در موضوع کرونا نیز بسیجیان در شهرستان‌های مختلف از هفتم اسفندماه تا به امروز اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

 

توزیع 135 هزار بسته غذایی و بهداشتی در زنجان

محسن سهندی با بیان اینکه کار‌های زیادی قبل از طرح شهید سلیمانی انجام شده است، ادامه داد: از کار‌های انجام شده تشکیل گروه‌هایی برای ضدعفونی کردن محلات، توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی و تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک است.

وی در رابطه با نتیجه اقدامات انجام شده توسط بسیجیان در این مدت گفت: در شهرستان زنجان حدود 72 هزار بسته غذایی، حدود 60 هزار بسته بهداشتی، حدود 140 هزار پرس انواع غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تولید حدود 2 میلیون ماسک و همچنین 60 هزار دست لباس ایزوله تولید و توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: به محض اینکه دستور کار طرح شهید سلیمانی در اختیار ما قرار گرفت چهار قرارگاه شهری و سه قرارگاه روستایی تشکیل و با محوریت بسیج آغاز به کار کردند.

سهندی با بیان اینکه اقدامات ستادی خوب و پشتیبانی‌های لازم و اقدامات لازم برای اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شده است، تصریح کرد: ارگان‌های مختلف در استان زنجان مانند فرمانداری، شبکه بهداشت شهرستان، شهرداری و هلال احمر پای کار آمده‌اند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان نیز به عنوان یکی از مهمترین ارگان‌های مسؤول در این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تا جایی که شناسایی و پیگیری بیماران ممکن بود، انجام شد و در این خصوص برای شناسایی بیماران سرپایی، طرح آزمایشگاهی افراد مشکوک تدوین و شناسایی کل افرادی که در ارتباط نزدیک با بیماران بودند، صورت پذیرفت. 

 

سرعت‌گیری شناسایی بیماران کرونایی

پرویز قزلباش افزود: طرح بیماریابی با نوسانات و محدودیت‌هایی که در حوزه منابع وجود داشت، همراه بود، ولی خوشبختانه در ماه‌های اخیر روند شناسایی سرعت بیشتری گرفته و در این ایام که شاهد روند صعودی بیماری بودیم، یک هزار تا 12 هزار تست PCR روزانه انجام شده است.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی کشوری ادامه داد: با ورود تست‌های سریع به برنامه بیماریابی و غربالگری سرپایی، این تست‌ها حجم بیشتری پیدا خواهد کرد و به لحاظ گستردگی هم بیشتر خواهد شد و طبیعتا این اقدامات به بیماریابی کمک موثر و قابل توجهی خواهد کرد.

 

رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی کشوری ادامه داد: طرح سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی مبتنی بر شیوه محله محور و خانواده محور است، که هر خانه به عنوان یک پایگاه سلامت عمل خواهد کرد و در این راستا، اهداف کمّی، مسؤولیت تیم را در استان سنگین می‌کند که نیازمند یک هماهنگی دقیق و همکاری جدی برای دستیابی به این اهداف است.

 

ورود نیروهای بسیج و داوطلب مردمی برای کنترل کرونا

وی با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در این طرح مبنای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی‌های بین بخشی و بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

 قزلباش ادامه داد: از دیگر ابعاد مهم این طرح که با حضور مدیریت عالی استان، بسیج و سپاه انجام شد و قطعا بعد جدیدی پیدا خواهد کرد، بحث پوشش‌های حمایتی است که این هدف هم با یاری دوستان انجام خواهد شد.

اجرای طرح سلیمانی در سه بخش حمایتی، نظارتی و مراقبتی عملیاتی

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم با تشریح برنامه‌های این دانشگاه در طرح شهید سلیمانی و با تاکید بر اینکه در این شرایط هر ارگانی بسته به توانایی و تخصص خود باید فعالیت کند، اظهار کرد: در حال حاضر به مانند دوران دفاع مقدس افراد باید به صورت تخصصی و عمومی در این حوزه فعالیت کنند.

مصطفی محمدی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و با تاکید بر اجرای این طرح در شأن نام این شهید بزرگوار گفت: این طرح در سه بخش حمایتی، نظارتی و مراقبتی عملیاتی خواهد شد که جلسات هماهنگی آن با حضور ارگان‌ها و نهادهای مسؤول از جمله سپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه کشور سه مرحله اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته شده است، افزود: برای عبور از مرحله چهارم اوج شیوع این ویروس با کمترین تلفات نیازمند همراهی مردم هستیم.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی بیماران شناسایی شده و نسبت به قرنطینه آن‌ها بعد از تشخیص نهایی نوع درگیری اقدام خواهد شد، ادامه داد: بعد از شناسایی بیمار نسبت به نوع قرنطینه وی در محل زندگی، اماکن تعیین شده و یا مراکز درمانی اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبین بودن نسبت به آینده در مورد کاهش شیوع ویروس کرونا گفت: با وجود این خوش بینی، باید برای اوضاع شیوع بالا هم پیش‌بینی‌های لازم انجام شود که دانشگاه اقدامات مورد نظر را انجام داده است.

و اما...

به هر حال این روزها نیاز به هماهنگی و همراهی همگان برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا در جامعه احساس می‌شود، چرا که برای گذر از مشکلات به وجود آمده باید کارهای جهادی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول